3 účinné metódy ako zvládnuť stres

0

Hľadáte spôsob, ako zvládnuť svoj stres pred dôležitou úlohou, ktorá vás čaká, napríklad pohovor do práce, náročný rozhovor, prezentácia pred publikom? Pretože stres, či už vo forme trémy, strachu zo zlyhania alebo v inej podobe, je veľkým požieračom výkonu. Redukuje totiž nielen myslenie a pamäť mozgu, ale obmedzuje človeka aj v ďalších zručnostiach: kreativite, spontánnosti či pohotovosti.

Techník ako zvládnuť stres, existuje veľa. My vám prinášame vám tri ľahké, rýchle a efektívne.

1. AKO ZVLÁDNUŤ STRES: BUBNOVANIE NA HRUĎ

Všimli ste si niekedy, čo odjakživa robia opice? Vzpriamia svoje telo a začnú si bubnovať na hruď. Postrehli ste niekedy u niektorého profesionálneho rečníka podobné správanie? Nie raz – dvakrát, ale opakovane (niekedy až celú minútu) klopú päsťou, prípadne prstami na svoju hrudnú kosť. Prečo to robia? Nejedná sa tak ako u našich zvieracích príbuzných o vzbudzovanie rešpektu, ale o techniku na zamedzenie stresu.

Klopanie na hrudnú kosť, tzv. Tarzanov trik, stimuluje žľazu pod prsnou kosťou, ktorá potom vysiela stres znižujúce látky. Klopanie, trvajúce aspoň jednu minútu, pomôže človeka navodiť hlboké dýchanie – čo je signál, že pôsobenie je účinné. Účinok cviku pôsobí dve až tri hodiny. Dlhodobé výskumy dokonca ukázali, že každodenné približne jednominútové klopkanie na danú žľazu zvyšuje telesnú silu, mentálnu výkonnosť a imunitnú obranu organizmu.

2. AKO ZVLÁDNUŤ STRES: METÓDA MOTÝĽA

Iná, už mnohokrát osvedčená technika je metóda motýľa. Jedná sa o striedajúce sa simulácie pravej a ľavej (strany), pri ktorých si sami rytmicky klopkáme na ramená, kolená alebo stehná – a síce s prekríženými ramenami. Ľavá ruka stimuluje pravú stranu a opačne, pravá ruka ľavú stanu.

3. AKO ZVLÁDNUŤ STRES: ELIMINÁCIA STRESU POHĽADOM

Asi najčastejšie používaným cvičením profesionálnych rečníkov je tzv. cvičenie očí. Horizontálnym pohybom očí doprava a doľava je stimulované prepojenie oboch polovíc mozgu.. Na vykonanie cvičenia sú potrebné dva optické fixné body, jeden na pravom okraji a druhý na ľavom okraji vlastného zorného poľa – to môžu byť kvety, tabuľky s názvami ulíc, obrazy alebo izbové rastliny. Medzi oboma týmito bodmi pohľad putuje sem a tam ako stierač. Upokojujúce pôsobenie nastáva spravidla už po 20 až 30 sekundách.

foto: shutterstock.com

info: Peter Kazička  podľa C.B. Siegmund: Erfolge zum Wundern: wingwave in Aktion, Junfermann Verlag, 2009.

Komentáre

Pridaj svoj komentár

shutterstock_201745592

Zásobník plný zdravého životného štýlu

Tvoríme pre vás články, rozhovory a seriály o cvičení a stravovaní. 

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť