5 pravidiel ako sa stravovať, aby ste mali prirodzene krásnu pleť bez akné

9

To, čo pravidelne jete a pijete môže veľmi výrazne ovplyvniť čistotu vašej pleti. Pleťové krémy a iné produkty určené pre starostlivosť o pleť vám môžu dočasne ponúknuť akúsi úľavu, avšak najväčší vplyv majú vaše stravovacie návyky. Akné je časté ochorenie zistené prevažne v rozvinutých krajinách a jeho výskyt sa zvýšil najmä u žien. Je to jedlom, životným štýlom, alebo oboje?

1. Jedzte nízko glykemické potraviny

Konzumácia nízko glykemických potravín má silný inverzný vzťah s akné. Čítala som raz niekde (vedecké zistenie), že zvýšený príjem potravín s vysokým glykemickým indexom sa spája s rizikom vzniku rôznych ochorení a prejavuje sa aj navonok, práve na našej pleti napríklad ako akné. Nízko glykemická strava znižuje produkciu pleťového oleja, ktorý je jedna ruka s nežiadúcim akné face-om.

  • Tip: Vymeňte rafinované obilné výrobky za celé zrná ako quinoa, pohánka, bulgur, ovos. Tiež pri konzumácii ovocia a zeleniny jedzte aj ich šupku.   

2. Odstráňte kravské mlieko

Mliečne výrobky by ste mali obmedziť.  Je tu možná súvislosť medzi konzumáciou mlieka a zvýšeným výskytom akné. Avšak na druhej strane, fermentované mliečne produkty znižujú akné a zápaly.

3. Jedzte potraviny bohaté na zinok

Zinok je veľmi dôležitý minerál pre naše celkové zdravie a blaho. Je súčasťou stoviek enzymatických reakcií v našom tele. Zinok je dôležitý najmä pre zdravie kože, a preto strava s vysokým obsahom tohto minerálu môže pomôcť zmierniť akné.

  • Tip: Sezamové semienka, tekvicové semienka, cícer a šošovica.

4. Jedzte potraviny bohaté na vitamín A

Vitamín A je nevyhnutný pre optimálny rast buniek a regeneráciu, a tým môže výrazne ovplyvniť zdravie kože. Tiež zohráva úlohu ako antioxidant, ktorý má protizápalový účinok. Významný pre pokožku je aj beta-karotén (provitamín A), ktorý nájdete v mnohých druhoch ovocia a zeleniny, pričom kyselina retinová sa nachádza v živočíšnych druhoch mäsa.

  • Tip: Červené, oranžové alebo žlté ovocie a zelenina, listová zelenina. Tak isto aj zvieracie mäso je bohaté na vitamín A.

5. Podporte svoj mikrobiom

Je stále viac a viac zrejmé, že zdravá črevná mikroflóra podporuje celkovo naše zdravie a kondíciu. Probiotiká môžu pomôcť udržiavať zdravý mikrobiom človeka, ktorý je priam až rozhodujúci pre čistú a zdravú pleť.

  • Tip: Potraviny bohaté na probiotiká ako je obyčajný jogurt, kefír, kyslá kapusta alebo dokonca kombucha. Ďalej Chia semienka, ľanové semienka, ovos.

A samozrejme, v neposlednej rade, nezabúdajte si dopriať aspoň 8 hodín dobrého spánku a oddychovať.

Foto: shutterstock.com


Komentáre

9 komentárov

  1. Ahojte, jednoznacne sa priklanam k zmene stravy pokial ide o akne! Kazdemu to vzdy hovorim, no vzdy sa najdu neveriaci a ti sa budu trapit dalsich niekolko rokov az kym to pochopia…ich smola :) Nikdy nepochopim ako si moze niekto mysliet, ze natieranim nejakej masticky na uz vzniknute akne mu akne vylieci…ved to je iba neustale zahladovanie nasledkov zlej zivotospravy…kozmetika nevyriesi nikdy nic…Ja za seba mozem povedat ze po 10rocnom akne mi najviac pomohlo vysadenie uplne vsetkych mliecnych vyrobkov…tym uplne myslim naozaj uplne :) + vysadenie znicenych tukov (casto vyuzivany upravovany a velmi nekvalitny repkovy a palmovy olej vyuzivany snad vo vsetkych sladkostiach a tzv “maslach” ako je perla, rama a podobne…) + pravidelne uzivam psyllium s probiotikami…a co je naozaj fascinujuce, ze som po 10tich rokoch zacal pouzivat na umyvanie tvare iba cistu vodu z vodovu…ano ano! cistu vodu…tvar si nicim necistim a ani neumyvam mydlom ani ziadnym gelom…a vysledok? za poslednych 10 rokov je moja tvar takmer uplne cista :) (ak neratam jazvy, ze jo…) …

    • Denisa - Zelené jablko on

      Za mňa absolútny súhlas a vďaka za tento komentár! Za posledné dva roky vysadenie masa a mlieka/mliečnych výrobkov a zvýšenie podielu surového ovocia a zeleniny v strave vyriešilo VŠETKY moje tráviace problémy, problémy s pleťou a zároveň boj s časom stráveným pri sporáku :) Okrem toho moja spokojnosť samej so sebou a fyzické miery sú v 36 rokoch také ako nikdy predtým aj preto, lebo do seba nepotrebujem dávať mlieko (a z neho vyrobené tukové veci) určené pre RAST teliatok a nie pre výživu ľudí.. Teším sa, že náš počet rastie :)

      • ahojte, chcem sa Vas opýtať-vždy som si myslela, že mlieko a ml.vyrobky sú zdravé a hlavne potrebné a podporujú pevnosť kosti.tiez rozmýšľam že mlieko úplne vysadím… Nie je potrebné niečim ho nahradiť? Ďakujem za odpoved

      • Denisa - Zelené jablko on

        Sabi netreba nahrádzať, lebo v mlieku je aj tak oveľa menej vápnika ako napríklad v maku alebo brokolici, či karfiole… Ak chcete pošlem Vám na mail tabuľku s obsahom vápnika v potravinách, kde je ho viac než v mlieku.. To so zdravím z mlieka je strašný prežitok z minulých čias :(

  2. Presne tak a naozaj to funguje! Ja ma problem s pletou uz dlho, mozno nie akne v pokrocilom stave, ale moja plet nevyzerala dobre az kym som neskusila 26dnovy projekt, ktory stale bezi. Chcela som zaroven zhodit par kg, no co je hlavne odrazilo sa to na kozi…akne je prec, zacervenane oblasti tiez. A videla som rozdiel, ked som pravidla porusla a dopriala si vela cokolady ci inych nezdravych sladkosti….Takze doporucujem biely jogurt, kuskus, polentu, aspon 2x za mesiac lososa, celozrne cestoviny atd atd….:) Nejake tipy na taketo pochutky najdete aj na mojom webe, ktory som nedavno vytvorila prave s cielom dodrzat 26 dni zdravej stravy. :)

    • Ivka - Zelené jablko on

      Veronika, presne ako hovoríš. Ja som nikdy nemala problémovú pleť, ale to čo zjem (a niekedy fakt mám svoje dni) sa automaticky odzrkadlí na mojej tvári. Veď nie nadarmo sa vraví, že náš tráviaci systém je pre zdravie veľmi doležitý…Máš nejaké dobré recepty, s ktorými by si sa s nami podelila? A aký máš web, nech sa možeme pozrieť? :)

      • Ahojte, ja mam velke problemy s akne, uz je to lepsie, ale takto pred rokom som s tym velmi bojovala. Mam 34 rokov, dve deti, myslela som, ze uz mam “hormony” skludnene, stravovanie som nemenila a vyrazne sa mi zhorsila plet. Konkretne v dolnej casti tvare a krku, hlboke zapalene akne…od kozmeticky, koznej cez gynekologa som absolvovala vsetko….po 2 rokoch mi zistili helikobaktera, odvtedy je to lepsie, ale nie stopercentne….teraz po lete sa mi to opat zhorsila….a po vsetkych tych skusenostiach som zistila aj ja na sebe, ze uprava jedalneho listka velmi funguje, asi na vsetko, nielen na plet….Veronika, velmi ma zaujala tvoja skusenost 26 dni zdravej stravy. Pokial by sa ti dalo, budem velmi rada, ak mi napises, co to obsahuje. Samozrejme, ze clovek vie, co je zdrave, ale urcite je dobre poznat potraviny, resp. jedla, ktore napomahaju cisteniu pleti….Vopred velmi pekne dakujem!

      • Ivka - Zelené jablko on

        Strasne vela ovplyvnuje nasa strava. Ja to vidim sama na sebe. Preto povazujem zmenu stravy za zaklad a potom riesit vsetko ostatne :) Urcite daj vediet Dasa, co ti teda najviac pomohlo, pomaha, pomoze. Dakujem a drzim palce v boji.

Pridaj svoj komentár

Neprestávajte čítať, máme pre vás ďalšie výborné články

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Čo je pre telo lepšie, šťavy alebo smoothies?

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť