5 spôsobov ako z vody vytvoriť elixír zdravia

2

Voda, základ života! Je nielen základným nápojom, ale môžeme ju pomocou korenín a prírodných prísad zmeniť na elixír, ktorý zlepší vašu kondíciu i celkové zdravie. Priamo v kuchyni ich máte niekoľko, ktoré k tomu môžete použiť:

Zázvor

Zázvor poznáme ako účinný prírodný liek proti bolesti. Už po stáročia sa používa ako liek na liečbu kŕčov, nevoľnosti, nadúvania a zlého trávenia. Zázvor má protizápalové a antivírusové vlastnosti.

TIP: Zázvor je veľmi aromatický, preto si každý musí nájsť svoj vlastný pomer. Zmiešajte zázvor s horúcou vodou, aby sa jeho chuť dobre absorbovala. Ja pijem zázvorový čaj na litre, vždy keď trávim dlhší čas v pohodlí svojho domova. Určite je to lepšie ako rôzne sladké a umelé limonády.

Citrón / Limetka

Vitamín C, ktorý citróny a limetky obsahujú, je dôležitý antioxidant – pomáha telu zbaviť sa voľných radikálov. Zvyšuje sa tým váš imunitný systém a pomáha v boji proti infekciám. Pravidelná dávka vitamínu C vám pomôže so zažívacími ťažkosťami.

TIP: Zmiešajte šťavu z ½ citróna v pitnej vode. Voda môže byť buď studená alebo vlažná. Ak ju pijete ráno na lačno, odporúčam skôr vlažnú – teplú. V priebehu dňa, keď je vaše telo už zobudené, kľudne ho osviežte pohárikmi sviežej studenej kombinácie.

Uhorka

Uhorky nie sú dobré iba pre vaše oči a pokožku. Vďaka ich vysokému obsahu minerálov a vitamínov z nich veľmi dobre profitujú aj vnútorné orgány. Uhorky tiež pomáhajú vylučovať z tela toxíny a ich jemná chuť je perfektným doplnkom k studenému poháriku pitnej vody.

TIP: Plátky uhoriek (pokojne aj so šupkou) zmiešajte s vodou. Semienka neodstráňte, obsahujú všetku chuť.

Mäta

Mäta je bylina, ktorá pomáha pri bolestiach žalúdka a pri trávení. Ľahko si ju môžete pestovať aj v pohodlí vášho domova a užívať si jej výhody každodenne.

TIP: Zmiešajte niekoľko listov mäty so studenou vodou. Listy môžete aj žuť surové alebo si urobte mätový čaj.

Škorica

Nie je vôbec tajomstvom, že škorica napráva zlé trávenie. Reguluje hladinu cukru v krvi a pomáha pri rýchlejšom spaľovaní tukov v tele.

TIP: Pridajte štipku škorice do pohára vody, premiešajte a nechajte odstáť pár minúť. Pred pitím opäť premiešajte.

Foto: shutterstock.com

Autor: Ivana 


Komentáre

2 komentáre

  1. Uveďte, jaké má okurka vitamíny (a nezapomeňte uvést zdroj informací)… !

    Už školák ZŠ ví, že okurky nemají prakticky žádné vitamíny alr za to obsahují hodně minerálů.

    qa.

    • Nutričné hodnoty

      100g uhoriek obsahuje: 3.63g sacharidov, 0.65g bielkovín a 0.5g vlákniny.

      Minerály:
      Draslík – 147mg
      Fosfor – 24mg
      Horčík – 13mg
      Mangán – 0.079mg
      Sodík – 2mg
      Vápnik – 16mg
      Zinok – 0.2mg
      Železo – 0.28mg Vitamíny:
      Vitamín B1 – 0.027mg
      Vitamín B2 – 0.033mg
      Vitamín B3 – 0.098mg
      Vitamín B5 – 0.259mg
      Vitamín B6 – 0.04mg
      Vitamín B9 – 7mg
      Vitamín C – 2.8mg
      Vitamín K – 16.4µg

Pridaj svoj komentár

Neprestávajte čítať, máme pre vás ďalšie výborné články

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Čo je pre telo lepšie, šťavy alebo smoothies?

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť