Návod, ako jesť zdravo počas vianočných sviatkov

0

Vianoce sú časom rodiny, pokoja, osláv, ale tiež časom s vysokým obsahom tukov a vysoko kalorickými potravinami. Prežiť Vianoce bez akéhosi sabotovania vašich zdravých cieľov môže byť ťažké, ale určite nie nemožné. Kľúčom k tomu, ako jesť zdravo počas Vianoc, je plánovať dopredu.

Krok 1

Dobrajte si zdravé raňajky aj počas vianočných sviatkov. Ich obsahom by malo byť aspoň jedno ovocie alebo zelenina a niektoré bielkoviny, ako sú vajcia a orechy. To vám dopomôže odvrátiť hlad a zabráni prejedaniu sa vysoko kalorickými pokrmami pri čakaní na obed či večeru.

Krok 2

K tradičným vianočným jedlám si pripravte aj šalát alebo zeleninový príkrm. Ak vianočné sviatky trávite návštevami po rodine, pripravte si ich dopredu a zoberte so sebou, tým budete mať istotu, že v sviatočnom jedálničku mimo domova bude aj niečo zdravé.

Krok 3

Nezabúdajte na desiatu, ktorú si môžete zobrať všade so sebou a okusovať medzi jedlami. Mám tým namysli jablko alebo napríklad pomaranč, či malý sáčok orechov. Nech vaše kroky vedú kamkoľvek, budete mať k dispozícii dobré prenosné občerstvenie.

Krok 4

Konzumujte zdravé malé jedlá každé 3-4 hodiny počas celého dňa. Pomáha to udržať stabilnú hladinu cukru v krvi a je to oveľa zdravšie ako sa napchať jedným veľkým jedlom.

Krok 5

Používajte malé taniere, dodajú vám pocit, že sú plné. Ako prvé si naložte zdravé varianty, miesto tukom a kalóriami naložených príloh.

Krok 6

K vianočnej večeri si doprajte pohár červeného vína, pomáha v boji proti ochoreniu srdca a rakovine. Ak alkohol nepijete, skúste pohár hroznovej šťavy alebo čistú vodu.

Krok 7

Majte pod kontrolou porcie. Ak sila chute na kalorické jedlo je silnejšia ako sila odopretia pre vaše zdravé ciele, dajte si jeden malý kúsok alebo hryz iba tak pre chuť. Neprepchávajte sa však takýmto jedlom.

Krok 8

Doprajte si šálku čaju. Čaj má veľa antioxidantov a dokonca tekutiny vás dokážu nasýtiť.

Krok 9

Nezabúdajte na dostatok vody (napríklad citrónovej vody) počas celého dňa. Pripravte si dopredu kľudne veľký džbán a počas sledovania vianočného TV programu sa ňou pravidelne dopĺňajte.

Krok 10

Nejedzte dlho odstáte potraviny, kde je možnosť rýchleho rastu baktérií a iných organizmov pri izbovej teplote, a viesť tak k otrave potravín.

Foto: shutterstock.com

Zdroj: livestrong.com

Autor: Ivana


Komentáre

Pridaj svoj komentár

shutterstock_201745592

Zásobník plný zdravého životného štýlu

Tvoríme pre vás články, rozhovory a seriály o cvičení a stravovaní. 

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť