4 rady ako nemať nafúknuté brucho po jedle

0

Tento problém patrí medzi tie, ktoré trápia ľudí najviac. Plynnatosť vie veru riadne znepríjemniť aj úplne bežný deň. Radšej však než riešiť dôsledky, pozrime sa na to, čo býva najčastejšími príčinami nafúknutého brucha a skúsme sa tomu vyhnúť:

1) Príliš veľa potravín naraz:

Najzákladnejšou chybou je prílišná kombinácia potravín. Potom to v črevách všetko dokopy kvasí a vznikajú plyny. Jedzme čo najjednoduchšie, kombinujme maximálne tri potraviny (aj v smoothies). Pre črevá je najlepšie jesť mono – jeden druh potravín.

2) Odstupy medzi jedlami:

Aj keď sa snažíme jesť jednoducho, dôležité je dodržiavať správne odstupy medzi jedlami. Nechajme vytráviť jedno, kým do seba dáme druhé. Po ovocí / zelenine nejedzme cca 2 hodiny, orechoch / semienkach cca 3 hodiny, po varenom jedle cca 4 hodiny.

3) Nevhodná kombinácia:

  • Nie ovocie a zelenina dokopy (výnimkou je listová zelenina)
  • Nie ovocie a orechy
  • Nie sladké ovocie (napr. banány) a kyslé ovocie (grepy, kiwi, tropické ovocie)
  • Nie bielkoviny a škroby
  • Nie bielkoviny a sladké ovocie
  • Polokyslé ovocie (jablká, hrozno) môžeme kombinovať buď so sladkým alebo s kyslým ovocím
  • Melóny je najlepšie jesť samotné

4) Na zapitie najlepšie poslúži čistá voda, neperlivá, izbovej teploty. 

Keď si dáte rybu so zeleninou a zalejete ju sladkým nápojom, tak to si veľmi nepomôžete. Voda, voda, iba čistá voda je to najvhodnejšie. A pozor – po výdatnom obede obľúbená kávička s mliekom a cukrom? Len si prilejete olej do ohňa. Isto kávu odložte na neskôr!

Že sa vám po obede chce spať? Áno lebo celé telo je príliš unavené z toho, ako sa pokúša tráviť tú hromadu rôznorodého jedla. Základom je STRIEDMOSŤ. Ľahkým obedom si zabezpečíte ľahšie trávenie, žiadny pocit zúfalej únavy a tela bez kúska energie. Jednoduchou večerou si zabezpečíte tri veci – nepriberiete, nebudete mať ráno v ústach pachuť a nebudete celú noc nafúknutí.

Základom dobrého trávenia bez nafukovania brucha je STRIEDMOSŤ!

TIP: Veľa ľudí nadúvajú strukoviny. Pri varení dávajte priebežne preč penu z vody, v ktorej ich varíte. Šošovica – červená nenafukuje. Keď máte črevá dôkladne prečistené (článok TU a TU), tak by vás strukoviny nafukovať nemali vôbec.

autor: denisa

foto: shutterstock

 


Komentáre

Pridaj svoj komentár

shutterstock_201745592

Zásobník plný zdravého životného štýlu

Tvoríme pre vás články, rozhovory a seriály o cvičení a stravovaní. 

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť