Ako si vyskladať zdravý fitness tréning?

0

Úspešnosť vášho fitness tréningu nespočíva iba v počte hodín, ktoré strávite v posilovni a od zdravého jedla, ktoré zjete. Veľké množstvo drobných, vonkajších faktorov ovplyvňujú vašu kondíciu, ako nedostatok spánku, stres, sedavý spôsob života a podobne. Dobrý fitness plán berie všetky tieto faktory do úvahy počas celého tréningu. Je to neustály boj proti všetkému, čo nám stojí v ceste byť štíhly, byť fit. Tu máme pre vás zopár tipov, ktoré by vám v boji mohli pomôcť:

Čas s blízkymi trávte športovo

Radšej ako by ste trávili čas pred telkou spolu s chipsami a cukríkmi, vezmite rodinu von na výlet alebo piknik. Strávite príjemný zdravý deň s blízkymi na čerstvom vzduchu. Užite si športovú zábavu, ale aj obyčajná prechádzka je naozaj postačujúca. Uľahodíte tak telu a aj mysli. Takto strávený spoločný čas sa snažte maximalizovať a uprednostniť pred domácim nič nerobením. Je súčasťou tej dokonalej skladačky každého fitness tréningu.

Doprajte si pokojný spánok

V dnešnej dobe slovo stres je pomaličky súčasťou každého z nás. Pri stresových situáciách je uvoľňovaný stresový hormón kortizol, ktorý nie len pri fitness tréningu treba mať pod kontrolou. Vyššia hladina kortizolu totiž spôsobuje ukladanie telesných tukov a stratu tak ťažko vybudovanej svalovej hmoty. Ako si dopriať pokojný spánok nájdete v článku TU.

Buďte v práci aktívny

Ak máte sedavú robotu, nezabúdajte si počas prestávok trošku rozhýbať telo napríklad chôdzou po chodbách budovy, či vyjsť na ulicu a trošku sa pretiahnuť na čerstvom vzduchu.

Varte zdravo

Ako sám sebe kuchárom môžete regulovať a kontrolovať množstvo nasýtených tukov, soli a cukrov, ktoré používate. Najlepšie možnosti sú grilovanie a opekanie potravín. Ako sa stravujete počas fitness tréningu je veľmi dôležité, lebo telo potrebuje doplniť energiu, ktorú počas tréningu míňa. A nedopovať ho potravinami, ktoré celé cvičenie vo fitku vymažú šmahom ruky. Ako sa stravovať pred a po nájdete TU.

Jedzte menej a častejšie

Štúdie vraj ukazujú, že jesť 6 malých jedál denne je prospešnejšie v dlhodobom horizonte ako zmenšiť si tie 3 porcie za deň. Váš žalúdok sa menej roztiahne.

Nestresujte sa

Zhlboka sa nadýchnite a za maličkosti sa nestresujte. Skúste sa jednoducho povzniesť. Lebo ako som už písala vyššie, stres vám tuk neodstráni a svalovú hmotu nepridá.

Dostatočne sa hydratujte

Pite čo najviac vody počas celého dňa. Tuším sa aj vraví niečo také, že hlad je vlastne prezlečený smäd :-) Samozrejme vyhýbajte sa rôznym sladkým limonádam a kalóriami naloženým nápojom.

Vždy jedzte zdravé raňajky

Zdravé raňajky sú akýmsi základom. Majú vás naštartovať do správneho dňa. Ovsené vločky sú pri mojom fitness tréningu úplne top.

Fotot: shutterstock.com

Autor: Ivana 


Komentáre

Pridaj svoj komentár

Neprestávajte čítať, máme pre vás ďalšie výborné články

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Čo je pre telo lepšie, šťavy alebo smoothies?

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť