Ako skladovať zeleninu, aby vydržala čo najdlhšie

1

Ako pri ovocí, tak aj pri zelenine platí, že jesť máme len dozreté plody, bez akéhokoľvek náznaku hniloby. Nie je ani správne odrezať hnilú časť a zvyšok zjesť, pretože hniloba už sa nachádza v celom plode. 

Poradíme vám, ako skladovať zeleninu, aby vydržala čo najdlhšie:

  • Hlávkový šalát by sme mali jesť čo najčerstvejší (ideálne rovno zo záhradky). Ak si šalát kupujete, zoberte si do zásoby na tri, maximálne štyri dni, ale umývate si len to, čo zjete hneď. Hlávkový šalát by nemal byť skladovaný ani mokrý, ale ani úplne suchý. A čím je mäkkší, tým skôr ho zjedzte.
  • Uhorky nie sú príliš trvanlivé a neskladujte ich v sáčkoch, pretože sa tak veľmi rýchlo stanú slizkými. Skladujte ich navoľno v zeleninovej priehradke.
  • Paradajkám je najlepšie mimo chladničky, voľne uložené v košíku na linke. Ak sú paradajky po rozkrojení vnútri biele, takéto nejedzte.
  • Celeru a čínskej kapuste vyhovuje najviac vzduchotesný sáčok, do ktorého pridáte pár kvapiek vody. Urobte si zásoby na tri, maximálne štyri dni.
  • Brokolica ožltne za pár dní. Najlepšie jej je, tak ako aj karfiolu, baklažánu a ružičkovému kelu, vo väčšom uzavretom plastovom boxe (ak je taká možnosť, ak nie použite vzduchotesný sáčok). Ak je aj s inou zeleninou, vždy dajte brokolicu a baklažán navrch, lebo sú krehké.
  • Kapusta ostane čerstvá aj vyše týždňa, ak ju budete držať v chladničke vo vzduchotesnom sáčku.
  • Kukuricu zjedzte najlepšíe v deň, keď ju kúpite.
  • Zelená fazuľka a hrášok majú trvanlivosť tiež krátku, dva-tri dni. Skladujte vo vzduchotesnom sáčku.
  • Špargľa by mala byť v chladničke maximálne dva dni, ale tiež je dobré zabaliť koniec do vlhkej servítky a do vzduchotesného sáčku do chladničky.
  • Zemiaky vydržia najdlhšie, ak sú skladované na suchom a chladnom mieste, najlepšie v pivnici, ak potrebujete skladovať dlhodobejšie zásoby. Na pár dní vopred je to v poriadku aj v chladničke.

foto: shutterstock.com

info: www.rawfoodexplained.com


Komentáre

Jeden komentár

Pridaj svoj komentár

Neprestávajte čítať, máme pre vás ďalšie výborné články

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Čo je pre telo lepšie, šťavy alebo smoothies?

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť