Vypočítajte si svoj index telesnej hmotnosti BMI

1

Index telesnej hmotnosti BMI (Body Mass Index):

BMI patrí medzi najčastejšie používané metódy posúdenia ohrozenia zdravia nadváhou alebo podváhou. Vypočítané čísla sú len orientačné, lebo berú do úvahy len výšku a váhu človeka, ale nie množstvo ďalších faktorov ako napríklad stavbu tela alebo množstvo svalstva. Platia pre bežného priemerného človeka, nie športovca, ani človeka ktorý často chudne veľký objem svojej hmotnosti a potom ho opäť priberie atď. Avšak pre jednoduchosť výpočtu BMI slúži najmä ako nástroj základného overenia telesného zdravia a často taktiež ako štatistický nástroj pre porovnávanie v populácii.

Aké je vaše BMI?

BMI = hmotnosť v kg / (výška v metroch x výška v metroch)

Napríklad človek vysoký 170 cm a vážiaci 70 kg má vzorec nasledovný:

BMI = 70 kg / (1,7m x 1,7m)

BMI = 24,2

Čo znamená výsledok výpočtu BMI

Výsledkom je číslo, ktoré čím je vyššie, tým je človek ťažší v porovnaní s ideálom k svojej výške. Pre európsku populáciu platia tieto kritériá:

  • do 18,5: podváha/podvýživa, ktorá je pre telo rovnako nebezpečná ako obezita. Telo nie je dostatočne vyživované, čo sa prejavuje častými ochoreniami a celkovým oslabením organizmu.
  • 18,5-25: ideálna a zdravá váha.  Zdravotné komplikácie spojené s hmotnosťou sú v tejto skupine najmenej časté. Nekazte si tento ideál držaním diét.
  • 25-30: mierna nadváha. Riziko vysokého tlaku či srdcových ťažkostí sa tu mierne zvyšuje.  Poväčšine ide o nesprávne stravovacie návyky, napríklad nadmerné konzumovanie večer a v noci, alebo nevyvážený podiel tukov a iných zložiek potravy. Takisto je tu častý nedostatok pohybu či sedavé zamestnanie.
  • 30-40: obezita. V tomto prípade ide o pomerne vážne zdravotné riziko. Ihneď začnite meniť svoj životný štýl.
  • 40 a viac: ťažká obezita. V tomto štádiu je potrebná radikálna zmena stravovacieho režimu a návykov. V prípadoch obezity a ťažkej obezitypodstupujte zmeny iba pod dohľadom lekára.

zdroj info: chudnite-ako.sk, sk.wikipedia.org
zdroj foto: yourmedguide.com


Komentáre

Jeden komentár

Pridaj svoj komentár

Neprestávajte čítať, máme pre vás ďalšie výborné články

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Čo je pre telo lepšie, šťavy alebo smoothies?

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť