Brokolicu proste nemožno prehliadať

2

Ešte ako malému dieťaťu mi babka počas letných prázdnin robila praženicu s brokolicou. Kombinácia, ktorá mi naozaj veľmi zachutila, i keď v tej mladíckej dobe som dávala prednosť sladkostiam a zmrzline. Okrem toho, že brokolica je kráľovná medzi zeleninou a  je nesmierne zdravá, má aj ďalšiu veľkú výhodu – naozaj dobre chutí!

Zamilovať si brokolicu je nesmierna výhoda pre zdravie. Prečo tomu tak je som sa pýtala aj ja. Preto som naštudovala zopár múdrych tém, článkov a tipov (na knihy čas nevyšiel :-)). A rada sa o tieto poznatky podelím s vami. Skôr ako sa však dostanem k jej blahodarným účinkom by vás mohlo zaujímať odkiaľ sa tu vzala? Podľa viacerých zdrojov jej počiatky môžeme smerovať do oblasti Stredozemného mora. Môže byť pravdou, že vznikla z divoko rastúcich druhov a do dnešnej podoby ju vyšľachtili Taliani. Práve tí patria k jej veľkým konzumentom a často sa zaraďujú k národom, ktoré poznajú recept na večnú mladosť. Týmto sa mi otvára „selfie“ otázka – som Talianka alebo to množstvo skonzumovanej brokolice ma udržuje mladou? :-) Túto záhadu necháme na neskôr! V čom však spočíva tajomstvo brokolice?

Prečo patrí brokolica k najzdravšej zelenine?

  • obsahuje veľké množstvo vitamínu A, B kompexu, Cvitamínu K,
  • minerálne látky ako vápnik – nevyhnutný pre zdravie kostí, železo – potrebujeme pre správne fungovanie krvného systému, chróm – pomáha regulovať inzulín a krvný cukor, či selén a draslík…,
  • obsahuje veľké množstvo vlákniny,
  • zlepšuje trávenie a podporuje metabolizmus,
  • povzbudzuje imunitný systém,
  • pomáha tiež pri poruchách spánku či menštruačných bolesiach,
  • je balík plný antioxidantov,
  • patrí k silným protirakovinovým komponentom

Brokolica ako prevencia proti ochoreniam

Obrovský protirakovinový potenciál brokolice je známy (už aj mne) a vedecky potvrdený. Jej protirakovinové účinky sa pripisujú najmä veľkému obsahu antioxidantov, ktoré táto zelenina obsahuje. Pôsobí preventívne proti rakovine hrubého čreva, pľúc i rakovine prsníkov.  Tiež má prevenčné účinky:

  • minimalizuje riziko vzniku šedého zákalu
  • chráni človeka proti mŕtvici
  • znižuje riziko tvorby vredov
  • bojuje proti rôznym typom vírusov
  • proti vzniku osteoporózy
  • bojuje proti Alzheimerovej chorobe
  • predchádza chudokrvnosti a srdcovým chorobám
  • prispieva k tvorbe červených krviniek a udržuje krvný tlak pod kontrolou.

Brokolica tiež spomaľuje účinky starnutia – omladzuje celý organizmus. Jej pravidelná konzumácia spôsobuje pomalšie starnutie pleti. Takže tu sa mi zároveň zodpovedala aj moja „selfie“ otázka – Talianka nie som! J A ak sa aj vy rozhodnete zaradiť tento poklad do svojho jedálnička mali by ste mať určite na pamäti, že najviac blahodarných látok obsahuje surová, preto sa neodporúča ju variť. Aby si zachovala veľké množstvo svojich vitamínov a minerálov

BROKOLICU VŽDY PRIPRAVUJTE NA PARE.


Komentáre

2 komentáre

  1. Romanesco som este nemala moznost vyskusat. Pamatam si vsak na dovolenke vo Francuzsku ma tato nadherna zelenina velmi zaujala, ale netusila som vobec co to je. Aky je rozdiel v chuti? Da sa zohnat aj u nas?

  2. Aj keď je to taký poklad, tá brokolica, veľmi ju nemusím. Oveľa viac mi chutí kríženec brokolice a karfiolu – romanesco. To je iná bašta. :o)

Pridaj svoj komentár

shutterstock_201745592

Zásobník plný zdravého životného štýlu

Tvoríme pre vás články, rozhovory a seriály o cvičení a stravovaní. 

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť