Základné chyby pri behaní – 5 tipov na zlepšenie techniky

0

Chodievate si zabehať, ale máte pocit, že vás úplne všetci obiehajú? Alebo že ste fyzicky vyčerpaný oveľa skôr ako váš kolega s pár kilami navyše, poprípade neviete chytiť dych a pichá vás v boku po pár sto metroch, hoci nefajčíte? Skontrolujte si, či dodržiavate základné pravidlá pri behu, pretože nie všetky techniky sú efektívne a neškodné.

1. Zlé držanie tela: Zovreté päste, trup zaklonený dozadu, ramená vytiahnuté smerom nahor a pohyb lakťami do strán, predkopávanie, kývanie sa zboka nabok – to sú tie najčastejšie chyby pri behaní. Kým opäť vyrazíte na trať, pozrite si pár videí na internete, poprípade porovnajte s tým, ako vás natočí váš bežecký partner – tak budete najlepšie vedieť odstrániť svoje chyby.

2. Príliš rýchle tempo behu: Rýchlejšie neznamená vždy lepšie! Ak pobežíte príliš rýchlo, je viac než isté, že nesplníte účel tréningu. Načo bežať každý kilometer rýchlejšie, keď aj pri pomalšom tempe docielite tie iste výsledky? Predovšetkým menej skúsení bežci majú problém stanoviť si svoje najrýchlejšie a zároveň dlhodobejšie udržateľné tempo a často preto behajú príliš rýchlo.

3. Príliš pomalé tempo behu. Na druhej strane, ak trénujete v príliš nízkom tempe, želané výsledky sa nemusia dostaviť. Výskumy ukázali, že behanie pri menej ako 60 % vašej maximálnej tepovej frekvencie nemá takmer žiadny pozitívny vplyv na kardiovaskulárny systém. Riešením na eliminovanie príliš rýchleho alebo príliš pomalého tempa je zaobstaranie si merača tepovej frekvencie.

4. Výstroj bežca: správna obuv, ktorá zabezpečí ochranu chodidiel a kĺbov. Zabudnite na univerzálne tenisky “na všetko” a zainvestujte do kvalitnej bežeckej obuvi podľa vašej váhy, terénu, kde chodíte behať a frekvencie vašich bežeckých výkonov.

5. Jedlo a pitie pred behom: Oba extrémy – úplne prázdny a aj preplnený žalúdok – sú extrémy, ktoré vám podanie uspokojivého výkonu prekazia. Pred behaním si dajte si niečo ľahké, napríklad banán alebo jednoduché smoothie s chia semienkami (recept TU) a napite sa trochy vody.

 zdroj info: www.erun.hnonline.sk, www.runforfun.sk

zdroj foto: shutterstock

Komentáre

Pridaj svoj komentár

shutterstock_201745592

Zásobník plný zdravého životného štýlu

Tvoríme pre vás články, rozhovory a seriály o cvičení a stravovaní. 

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť