Čo jesť pred a po tréningu? Tu je 5 z najlepších jedál

0

Výživa a hydratácia sú dva dôležité faktory, ktoré vám pomôžu získať z tréningu čo najviac. Tréning, formovanie postavy, zdravie, to nie je iba o samotnom cvičení, ale aj o správnom stravovaní. Všetko spolu krásne súvisí a musí byť teda v dokonalom súlade. Ak chcete, aby vaše cvičenie bolo úspešné a cieľ dosažitelný, uistite sa, že jete a pijete tie správne veci pred aj po tréningu.

Pred

Pred samotným tréningom, cca takých 30-40 minút pred jeho začatím, sa posilnite potravinami, ktoré kombinujú ľahko stráviteľné sacharidy (dodajú vám potrebnú energiu) a zdravý zdroj bielkovín (pre regeneráciu svalov), napríklad:

  • arašidové maslo a želé (arašidové maslo = vysoký obsah proteínov, želé = sacharidy)
  • grécky jogurt a čerstvé jahody (grécky jogurt = vysoký obsah bielkovín, čerstvé jahody = sacharidy)
  • tvaroh a melón (tvaroh = zdroj bielkovín, melón = sacharidy)
  • mix: sušené ovocie, orechy, tmavá čokoláda (sušené ovocie = sacharidy, orechy = zdroj bielkovín, tmavé čokoláda = sacharidy)
  • banán a mandľové maslo (banán = sacharidy, mandľové maslo = zdroj bielkovín)

Po

Strava po cvičení je rovnako veľmi dôležitá – dostatok bielkovín a sacharidov. Je dobré ich do tela dostať do 1 hodiny od cvičenia, a v čo najjednoduchšej forme. Pomôžete tak poškodeným svalovým vláknam zotaviť sa rýchlejšie a dotankovať glykogén. Po dobrom tréningu vyskúšajte napríklad:

  • omeletu z 3 vajec so špenátom, paradajkami a šampiňónmi (alebo akúkoľvek zeleninu podľa vášho výberu) (vajcia = zdroj bielkovín)
  • grilované kuracie prsia so zemiakmi (kuracie prsia = bielkoviny, zemiaky = sacharidy)
  • grilované krevety a hnedú ryžu (krevety = zdroj bielkovín, hnedá ryža = sacharidy)
  • šalát s tuniakom (tuniak = zdroj bielkovín)
  • tofu so zeleninou (tofu = bielkoviny)

Že nemáte dostatok času na prípravu jedál? Tak si uchmatnite aspoň proteínovú tyčinku alebo zamiešajte proteínový nápoj.  Doplniť bielkoviny a sacharidy po tréningu v správny čas je dôležité!

Ale čo je najdôležitejšie? Piť vodu! Vaše telo by malo byť neustále v stave hydratácie, tak mu doprajte dostatok vody počas celého dňa. Ak sa pred tréningom pokúsite spätne dobehnúť to potrebné množstvo vody, čo ste za celý deň zameškali, účinok sa pominie a skôr vám hrozí nevoľnosť, kŕče a ďalšie nepríjemné vedľajšie účinky.

Aké potraviny môžu zvýšiť športový výkon, regeneráciu a budovanie svalovej hmoty, nájdete TU

Foto: shutterstock.com

Zdroj: Amanda Foti, nutričný terapeut v oblasti športovej výživy

Autor: Ivana

Komentáre

Pridaj svoj komentár

Neprestávajte čítať, máme pre vás ďalšie výborné články

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Čo je pre telo lepšie, šťavy alebo smoothies?

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť