14 dôvodov prečo ste stále unavený

0

Nemusí to byť len pracovné vyťaženie a nedostatok spánku, čo vás každodenne unavuje. Keď už ráno vstávate s pocitom, že by ste si najradšej ľahli naspäť do postele, prejdite si týchto 14 bodov a pravdepodobne nájdete spôsob, čo robiť proti večnej únave.

  1. Vynechávate cvičenie, lebo ste unavený. Stačí 20 minút ľahkého cvičenia 3x do týždňa a už po 6 týždňoch pocítite, že máte oveľa viac životnej energie. Aj ľahké cvičenie vo forme strečinku alebo chôdze podporuje silu, výdrž a kardiovaskulárny systém pracuje efektívnejšie pri doručovaní kyslíka a výživy tkanivám.
  2. Nepijete dosť vody. Začnite hneď ráno pohárom vody izbovej teploty s citrónom. Po celý deň dodržujte pitný režim priebežne, nie je dobré napiť sa až keď pocítite smäd.
  3. Nemáte dostatok železa: nedostatok železa sa dá zistiť odberom krvi. Dlhodobý deficit môže spôsobiť vážne zdravotné komplikácie. Jedzte veľa potravín s obsahom železa, napríklad zelené listy, arašidové maslo, melasa.
  4. Ste perfekcionista: pre vášho zamestnávateľa je to výborná správa, ale pre vás to väčšinou znamená robiť oveľa viac a oveľa dlhšie, než by bolo treba, na úkor vášho zdravia a spokojnosti. Dávate si  nereálne ciele, čo je pre nesmierne vyčerpávajúce fyzicky aj psychicky.
  5. Robíte z komára somára: vždy si premietate katastrofické scenáre najrôznejších situácií. Chce to viac relaxu a nadhľadu!
  6. Vynechávate raňajky: obrovská chyba! Nedáte organizmu šancu nabiť sa energiou. O najlepších raňajkách si prečítajte TU.
  7. Často jete fastfoody a polotovary: presolené, plné konzervantov a umelých sladidiel, nezdravých tukov, s neuveriteľne vysokým glykemickým indexom. Pocit nasýtenia rýchlo vystrieda pocit hladu a skákanie hladiny cukru v krvi je nielenže veľmi nezdravé ale aj pre organizumus unavujúce. Prečo, si prečítajte v článku o glykemickom indexe potravín TU.
  8. Neviete povedať nie. Nedá sa byť zadobre s každým. Naučte sa povedať nie a ochrániť si svoje zdravie a spokojnosť. Máte právo povedať NIE.
  9. Neporiadok v kancelárii. Spôsobuje veľký stres. Upracte si každý deň pred odchodom z kancelárie svoj stôl – už len tento jednoduchý úkon má veľmi pozitívny vplyv na zníženie stresu a únavy. Svoje povinnosti si píšte na zoznam a nebudete v strese z toho, že na niečo zabudnete.
  10. Pracujete aj počas voľna. Psychohygiena a voľno svojej hlave – je to nielen žiadúce ale aj nutné. Dobiť baterky je základ toho, aby ste nevyhoreli a nepociťovali večnú únavu.
  11. Pred spaním si dáte pohár vína. Nepite alkohol pred spaním, možno vás to príjemne utlmí, ale naruší spánkové procesy a je oveľa viac pravdepodobné, že sa v noci zobudíte a nebudete vedieť spať.
  12. Kontrolujete maily pred spaním. Svetlo z mobilu narušuje proces vylučovania spánkového hormónu melatonínu.
  13. Pozor na kofeín! 6 hodín pred spánkom by ste mali mať poslednú “dávku” kofeínu.
  14. Cez víkendy ste dlho hore a dospávate počas dňa. Narušíte si biorytmus a telo má potom problém opäť sa naladiť na režim pracovného týždňa.

V koľkých bodoch ste sa našli vy? :)

Tieto zaujímavé informácie sme našli TU.


Komentáre

Comments are closed.

Neprestávajte čítať, máme pre vás ďalšie výborné články

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Čo je pre telo lepšie, šťavy alebo smoothies?

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť