Jadro nášho tela – 4 cviky pre centrálny pilier sily a dobré fyzické zdravie

0

Centrálny pilier sily je “jadrom” nášho tela (často sa používa anglický termín core). Ide o hlboké stabilizačné svaly stredu tela – systém množstva svalov najmä v oblasti hrudnej a bedrovej chrbtice, panvy, bokov a brucha. Hoci ich na prvý pohľad nie je vidieť, sú nesmierne dôležité.

Potrebujeme ich pri každom pohybe, pretože stabilizujú naše telo. Do svalov jadra patrí tiež bránica, brušné svaly, svaly panvového dna a svaly pozdĺž chrbtice, tieto svaly tiež prepájajú rôzne partie nášho tela. Na ich funkčnosti je závislé držanie tela, rovnováha, koordinácia pohybov. Pokiaľ máme tieto svaly slabé, okrem zlého držania tela a bolesti riskujeme aj zranenie.

Preto sa sústreďme na pružné a zároveň spevnené držanie tela predtým než od neho požadujeme silu a rýchlosť. Svaly nášho “jadra” musia byť vo výbornej kondícii, inak nikdy nedosiahnu bezbolestne svoje maximálne možnosti a výsledky.

Ako účinne posilniť svaly, ktoré tvoria jadro nášho tela?

Účinne vám pomôžu napríklad tieto 4 vybrané cviky z jógy a pilatesu.

  1. Ohnutie a natiahnutie v pozícii polmesiac
  • Jadro tela - cviky na spevneniePostavte sa vzpriamene, nohy takmer spojené, ruky dlaňami k sebe ťaháte dohora, pozeráte priamo pred seba
  • Pomaly sa ukloňte do strany, pozerajte došikma nahor. Vydržte cca 10 sekúnd a vráťte sa do základnej polohy
  • To isté urobte do druhej strany.
  • Zopakujte 5x, ak vládzete aj viac.

 

 

 

 

2. Uvoľnenie v pozícii “trojuholník”

  • Cviky na spevnenie jadra telaBoky sa otáčajú na opačnú stranu než plece, čo spôsobuje rotáciu chrbtice a postupne ju uvoľňuje. Pohyb môže byť zo začiatku trochu náročnejší aj na stabilitu aj na flexibilitu – buďte citliví, pomaly posúvajte svoje hranice, ale nevzdávajte to.
  • Dôležité – pri rotačných pohyboch sa po cviku vykonanom na jednu stranu najprv vráťte do východzej pozície a až po chvíli prejdite na cvik na druhú stranu tela.

 

 

 

3. Pozícia “polovičného rozštepu”

  • core3Posilňuje a uvolňuje svaly celého chrbta a zadku.
  • Prestriedajte obe nohy
  • Pozor na prednej nohe musí byť päta pod kolenom alebo ďalej – noha nesmie byť zohnutá v uhle menšom než 90stupňov!

 

 

 

 

 

 

4. Pozícia “cez ucho ihly”

  • core4Tento cvik je nevyhnutný pre uvolnenie pliec
  • Zlepšuje rozsah pohybu hrudných svalov
  • Hrudné svaly bývajú veľakrát veľmi stuhnuté, prirodzene ich používame veľmi málo.

 

 

 

 

 

info a foto: equichannel.cz

Komentáre

Comments are closed.

shutterstock_201745592

Zásobník plný zdravého životného štýlu

Tvoríme pre vás články, rozhovory a seriály o cvičení a stravovaní. 

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť