Jednoduché cviky na precvičenie štítnej žľazy 2. časť (ukážky cvikov hypertyreóza)

0

V prvej časti (klikni TU) sme hovorili o cvikoch na podporu nedostatočne pracujúcej štítnej žľazy. A ako je to s príliš “pracovitou” štítnou žľazou (hypertyreóza)?

Príznaky hypertyreózy sú:

  • Pociťujete náhlu zmenu apetítu. Jete priveľa alebo primálo v porovnaní s tým ako ste zvykli jedávať zvyčajne. Ale ak aj jete veľa, stále ostávate príliš štíhli – aj napriek tomu, že sa zúfalo snažíte pribrať.
  • Veľmi zle spávate
  • Potíte sa príliš a aj vtedy, keď ste sa predtým nezvykli potiť
  • Ste podráždený, nahnevajú vás aj drobnosti
  • Často sa cítite nervózny, podráždený, uponáhľaný

Jógové cviky na podporu správnej činnosti príliš výkonnej štítnej žľazy:

Hoci jogové pozície sú vo všeobecnosti vhodné pre hypo aj hypertyreózu, uvedené cviky sú predsa len špeciálne užitočnejšie pre konkrétny problém so štítnou žľazou.

1) Most:

Tak ako už napovedá názov, telo v tejto polohe pripomína most.

most

  • Ľahnite si na chrbát.
  • Nohy pokrčte, chodidlá položené na zemi na šírku bokov, kolená a členky sú v jednej kolmici
  • Ruky položte vedľa tela, dlaňami nadol
  • Pri nádychu pomaly dvihnite najprv spodný chrbát, potom stred chrbáta a napokon vrch chrbáta zo zeme
  • Môžete si rukami podoprieť boky a vytlačiť chrbát ešte o kúsok vyššie
  • Dýchajte pravidelne. Vydržte v pozícii cca minútu a potom sa pri výdychu pomaly spustite bokmi naspäť na zem

Pozn.: necvičte tento cvik pokiaľ máte bolesti krku alebo chrbta


Mohlo by vás tiež zaujímať: 4 najlepšie cviky na doma na spevnenie brušného svalstva


2) Mačka:

Táto pozícia je multiprospešná, pomáha pri poruchách funkcie štítnej žľazy, aj pri bolestiach chrbta. Viac sa o nej dočítate TU.Marjariasana-Cat-StretchMarjariasana-Reversed-Cat

 

3) Pozícia dieťaťa:

Pozícia dieťata - cviky joga

  • Posaďte sa na päty
  • Boky držte na pätách, predkloňte sa a položte čelo na zem
  • Ruky majte položené pred sebou dlaňami nadol
  • Pritlačte jemne hrudník k stehnám a držte pozíciu
  • Pomaly vyrolujte stavec po stavci až kým sa neposadíte naspäť na päty a relaxujte

Pozn.: pozíciu vynechajte, ak trpíte vážnou bolesťou chrbáta, kolien, hnačkami alebo pokiaľ ste tehotná.

4) Meditačná pozícia:

Táto meditačná pozícia (pozícia “mŕtvola”) je vynikajúca pre obe poruchy štítnej žľazy tým, že redukuje stres a ukľudňuje. Pre hypertyreózu je navyše prospešná tým, že ľuďom ktorí nemôžu spať v noci, poskytne odpočinok počas meditácie.

Corpse position

  • Ľahnite si na chrbát a zavrite oči
  • Nohy sú pohodlne vystreté, palce prirodzene smerujú do strán
  • Ruky s otvorenými dlaňami smerujú nahor, položené voľne vedľa tela
  • Vedome sa sústreďte  postupne na zrelaxovanie každej časti tela, od prstov na nohách až po vrch hlavy
  • Dýchajte prirodzene, pomaly a hlboko. Zotrvajte 10-20 minút, po uplynutí tohto času sa posaďte s prekríženými nohami a zavretými očami ešte zotrvajte v relaxovaní
  • Potom pomaly otvorte oči

foto: pinterest himalayaninstitute.com, flickr, artofliving.org

zdroj: artofliving.org, lekcie jogy

autor: denisa

 

Cvičte bezpečne a štýlovo s bezkonkurenčnými podložkami na jogu značky MANDUKA s doživotnou zárukou. Napíšte nám pre viac info.

Podložka na jogu Manduka

 


Komentáre

Comments are closed.

Neprestávajte čítať, máme pre vás ďalšie výborné články

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Čo je pre telo lepšie, šťavy alebo smoothies?

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť