Jednoduché cviky na precvičenie štítnej žľazy 1. časť (ukážky cvikov hypotyreóza)

0

Tento  maličký orgán umiestnený v krku má neuveriteľnú moc. Produkuje hormóny regulujúce metabolizmus, kontroluje hladinu vápnika v krvi a ovplyvňuje mnohé iné systémy v tele. Vplyvom životného štýlu v súčasnosti sa slovné spojenie “porucha činnosti štítnej žľazy” skloňuje medzi ľuďmi čoraz častejšie, hneď popri vysokom tlaku a cukrovke.

Najčastejšie poruchy činnosti štítnej žľazy sú príliš aktívna štítna žľaza (hypertyreóza) a nedostatočne aktívna štítna žľaza (hypotyreóza).

Príznaky nedostatočne aktívnej štítnej žľazy môžu byť:

  • zvýšená únava a spavosť
  • apatia, odkladanie bežných povinností
  • priberanie na váhe hoci nezvyšujete príjem jedla, poprípade nemožnosť schudnúť
  • zvýšená hladina cholesterolu v krvi
  • nepravidelný menštruačný cyklus
  • pri vyššie uvedených príznakoch treba určite navštíviť svojho lekára

Precvičenie štítnej žľazy

Podporme správnu činnosť štítnej žľazy jednoduchými cvikmi. Sú nenáročné a predsa prekrvením a jemnou masážou pri ich cvičení napomôžu tomuto maličkému orgánu plniť svoju dôležitú funkciu.

1) Stoj na ramenách (tzv. sviečka): je najviac odporúčaný cvik. Stimuluje štítnu žľazu k správnemu fungovaniu kvôli efektu tlaku a napomáha podporovať aj ďalšie žľazy v hlave, napríklad hypofýzu.

sarvangasana

2) Nohy hore na stenu: ďalšia obrátená poloha. Ľahneme si na zem a prisunieme sa k stene tak, aby sme mali nohy opreté v celej dĺžke o stenu. Pod kríže a zadok si ešte môžeme dať uterák alebo vankúš.

nohy na stenu

3) Zohnutie sa k jednej vystretej nohe vpred: poloha v sede. Cvik urobte potiaľ, pokiaľ vás vaše svaly a šľachy pustia, nič nerobte nasilu ani cez bolesť, pociťovať môžete maximálne jemný tlak. Cvik robte pomalým ťahom, nie trhavými pohybmi a prestriedajte obe nohy.

janu_sirsasana


Mohlo by vás tiež zaujímať: 5-minútový workout pre dokonalé brušné svaly


4) Záklon hlavy v ľahu na chrbáte: táto pozícia sa nazýva aj pozícia ryby. Efektívne pri nej natiahnete a povzbudíte štítnu žľazu.

Pozícia ryby

 

5) Cvik mačací chrbát (mačka): Okrem svalstva chrbáta výborne pomasírujete aj štítnu žľazu. Viac o cviku TU:

Marjariasana-Cat-Stretch Marjariasana-Reversed-Cat

 

6) Nohy za hlavu v ľahu: tento cvik je najlepšie urobiť ako pokračovanie sviečky. Vyvinie ešte väčší tlak na štítnu žľazu a tým ju stimuluje k činnosti.

halasana

autor: Denisa

info: artofliving.org, lekcie jogy

foto: internet

Cvičte bezpečne a štýlovo s bezkonkurenčnými podložkami na jogu značky MANDUKA s doživotnou zárukou. Viac info TU.

Podložka na jogu Manduka


Komentáre

Comments are closed.

Neprestávajte čítať, máme pre vás ďalšie výborné články

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Čo je pre telo lepšie, šťavy alebo smoothies?

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť