Ktorá jóga je pre vás tá pravá?

0

Jóga zlepšuje fyzické aj duševné zdravie, držanie tela, dýchanie aj koncentráciu. Vďaka jej popularite vzniklo veľa druhov jógy, niektoré sa však medzi sebou aj dosť zásadne líšia. Ako si teda vybrať tú správnu jógu pre vás?

Toto sú základné druhy jógy:

  • Hatha jóga: 

Jóga cvičená v miernejšom tempe. Hodiny sú zostavené hlavne z naťahovacích cvikoch, dýchacích cvičení a meditácie. Ak teda chcete začať s jógou, hatha jóga je pra vás tá pravá, naučíte sa základné pozície a správne dýchanie. Bez dobrých základov to ďalej správne nepôjde! 

  • Ashtanga vinyasa jóga

Moderná verzia pôvodnej indickej jógy. Cvičenie sa skladá z jógových pozícií v presne určenom poradí, je cvičená vo vyššom tempe než Hatha jóga.

  • Power jóga

Táto jóga vyvedie z omylu aj tých najväčších jógových skeptikov – je dynamická, aktívna, kreatívna. Je určená pre pokročilých a tí tiež veru po prvých razoch budú odchádzať roztrasení a spotení. Svalovica bude aj na takých miestach, o ktorých ani neviete že máte…  Power jóga tiež kladie dôraz na dýchanie aj meditáciu, ale je už dosť náročná na kondíciu a flexibilitu a podporuje okrem spevnenia tela a ďalšieho zvýšenia pružnosti aj redukciu váhy a vyrysovanie svalov. Poradie pozícií v tomto druhu jógy nie je presne dané, zostavy sa striedajú a posiluje sa celé telo. Power yoga  je výborným doplnkovým cvičením pre športovcov a tanečníkov. Je aj účinnou fyzioterapeutickou  rehabilitáciou a  rekonvalenscenciou. Je to drina, ale stojí za to vydržať, už po pár cvičeniach uvidíte a pocítite prvé výsledky!

  •  Bikram jóga (horúca)

Zapája do jógovej praxe aj teplo. Pozostáva z 26 pozícií a dvoch dychových cvičení, ktoré sa každú hodinu opakujú. Miestnosť je vyhriata na 38-42 stupňov. Má svojich zástancov aj kritikov a nie je vhodná pre každého, fyzicky slabším a nie 100% zdravým ľuďom hrozí aj kolaps! Cieľom cvičenia jógy v takomto teple je detoxifikovať telo a pretiahnuť svaly do hĺbky.

Jóga znamená spojenie. S čímkoľvek – bohom, samým sebou, okolitým svetom. Je to komplexný systém fyzického, mentálneho a emocionálneho zdravia.

Okrem týchto najbežnejších typov cvičenia jógy existuje nespočetné množstvo rôznych variácií. Každopádne ako už bolo spomenuté vyššie, treba si urobiť dobré základy a potom sa posúvať ďalej. Čím dlhšie jógu budete cvičiť, tým viac vás bude baviť :)

autor: Denisa

info: fredyyoga.webnode.sk, fityou.cz

foto: shutterstock

Komentáre

Comments are closed.

shutterstock_201745592

Zásobník plný zdravého životného štýlu

Tvoríme pre vás články, rozhovory a seriály o cvičení a stravovaní. 

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť