Najlepšie cvičenie pre správne držanie tela (video)

0

Udržať telo v pevnej a vzpriamenej pozícii má zásadný význam pre naše pohodlie a zdravie. Jednou z najčastejších chýb pri držaní tela je narušená rovnováha svalov – a z toho vyplývajúce nesprávne postavenie chrbtice a panvy.

Poruchy svalovej rovnováhy vznikajú preto, lebo posturálne (statické) svaly, ktoré udržujú panvu vo vzpriamenej polohe, strácajú dlhodobou statickou prácou pružnosť a skracujú sa. Na druhej strane sú naopak fázické (kinetické) svaly, ktorých úlohou je pohyb a náročná koordinačná činnosť, majú pri nečinnosti tendenciu ochabovať.

Pre porozumenie:

Každý sval má ako posturálnu (statickú), tak i fázickú (kinetickú) zložku. Ich vzájomná súhra je dôležitá pre správne držanie tela i samotnú funkčnosť svalu. Preto nedostatkom pohybovej aktivity, či nesprávnym cvičením v posilňovni vzniká nerovnováha.

Mnohí z nás vedieme hektický život, kde na kontrolu správneho držania tela (či pri chôdzi, stoji, v sede) …akosi zabúdame. Celý deň človek sedí pri stole, zvezie sa autom z miesta A do miesta B, sledovanie TV večer na gauči tiež nie je neobvyklé… Takže je naozaj veľmi dôležité rozvíjať posturálne svaly, ich silu a kontrolu. Pretože práve toto svalstvo je základom vzpriameného držania tela. Dôsledky ľahostajnosti môžu viesť k bolestivým zdravotným problémom.

Našťastie existuje super cvičenie pre celú svalovú skupinu v jednom (all in ako sa vraví). Nie je vynechaný žiaden sval, ktorý sa podieľa na správnom držaní tela.

Obrátený anjel – cvik pre lepšie držanie tela

Tento cvik je možné cvičiť asi kdekoľvek. Potrebujete činky – jednoručky alebo iné závažie do oboch rúk. Ak ste začiatočník začnite na 1 kg alebo úplne bez závaží. Cvičenie sa odporúča vykonávať minimálne v dvoch sadách po 20 opakovaní. Uistite sa, že lopatky stláčate k sebe.

Ako správne cvičiť tento cvik nájdete v tomto videu:

Autor: Ivana

Zdroj: youtube.com

Foto: wikimedia.org

 

 


Komentáre

Comments are closed.

Neprestávajte čítať, máme pre vás ďalšie výborné články

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Čo je pre telo lepšie, šťavy alebo smoothies?

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť