Najlepšie cvičenie pre správne držanie tela

0

Spomínate si na tie časy v detstve, keď ste neustále od rodičov počúvali, že sa máte vyrovnať a držať telo rovno? Alebo ste sami rodičmi a ocitli ste sa v tejto výchovnej pozícii? Správne držanie tela nie je dobré podceniť.

Bez ohľadu na to, ako veľmi sú tieto pripomienky otravné, sú pravdivé a mali by sa dodržiavať. Ja som ich odignorovala a odzrkadlilo sa mi to na chrbtici. A teraz si môžem iba hlavu búchať, že som sa v detstve neriadila výchovnými radami mojich rodičov.

Krivá, či inak deformovaná chrbtica nie je nič krásne. Ohnuté ramená a chrbát tiež nepôsobia vábne. Aký je však dôvod našej lenivosti držať chrbát vzpriamene? Svaly na zadnej strane by sme mali posilňovať každý deň, aby sa znížila záťaž na chrbticu a mohli sme chodiť rovno bez problémov.

Tento cvik vám posilní chrbtové svaly a vzpriamené držanie tela bude o to jednoduchšie:

Cvičenie pre správne držanie tela

1. Ľahnite si na brucho, s tvárou smerom k zemi.
2. Obe ruky dajte vedľa tela, hlavu majte v neutrálnej polohe (v predĺžení chrbtice).
3. S výdychom zdvihnite pomaly hrudník od zeme a držte pozíciu min 2 sekundy.
4. Panvovú časť tlačte do podložky.
POZOR: Počas tohto pohybu je výdych!
5. Pomaličky spúšťajte hrudník do východiskovej pozície, sprevádzanej nádychom.
6. Cvik opakujte 10x alebo podľa odporúčaného množstva vo vašom cvičebnom programe.

Na čo si dávať pri cvičení pozor:

  • Prepínanie v driekovej časti, aby ste hrudník nezdvíhali príliš vysoko a nespôsobili si tak neželané zranenia v krížovej oblasti.
  • Na správne dýchanie!

Týmto cvikom zabudnete na bolesť chrbta i krku. Získate priame postavenie tela a budete sa cítiť krajšie a zdravšie.

Deformovaná chrbtica má vplyv na prácu všetkých orgánov v tele. Vytvára tlak na hruď a pľúca, pečeň a srdce trpia. Ak budete chrbát držať vzpriamenej polohe, budete zdravší, krajší a budete mať viac sebadôvery.

Ďalší cvik, ktorý vám zaručene pomôže nájdete TU. Prečítať by ste si mali aj o rolfingu – ako vrátiť telu rovnováhu TU.

Autor: Ivana
Zdroj a foto: healthylifetricks.com

Komentáre

Comments are closed.

shutterstock_201745592

Zásobník plný zdravého životného štýlu

Tvoríme pre vás články, rozhovory a seriály o cvičení a stravovaní. 

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť