Najlepšie potraviny pre váš mozog

0

Môže strava ovplyvniť váš mozog? To si píšte, že áno. Výskumy poukazujú, že to čo jete, je jedným zo silných vplyvov mozgových schopností. Navyše tie správne potraviny môžu odvrátiť Alzheimerovu chorobu a iné formy demencie. Kľúč? Jedlo s hlavnými živinami, ktoré udržujú zdravé mozgové bunky. Vyberajte si zdravé potraviny, ktoré posilnia vašu pamäť, pozornosť a schopnosť učiť sa.

1. Listová a kapustovitá zelenina

Listové šaláty, brokolica, karfiol, kapusta, kel, ružičkový kel – sú naplnené antioxidantami ako je vitamín C a rastlinných zlúčenín nazývaných karotenoidy, ktoré sú obzvlášť silné mozgové „chrániče“. Antioxidanty chránia telo pred voľnými radikálmi a mozog je obzvlášť náchylný na poškodenie práve nimi. Zatialľ čo všetky antioxidanty z rôznych rastlín sú pre mozog prospešné, tie kapustovité sú obzvlášť účinné.

2. Avokádo, oleje, orechy a semená

Tieto všetky obsahujú ďalší dôležitý antioxidant vitamín E. V jednej štúdii vedci zistili, že ľudia, ktorí konzumujú mierne množstvo vitamínu E z potravín (nie doplnkov), znižujú vznik Alzheimerovej choroby o viac ako 60%.

3. Čokoláda

Posilnite sa slastnou čokoládou (najmenej 70% kakaa). Obsahuje ďalšie antioxidanty flavonoidy, ktoré sú pre mozog tiež prospešné.

TIP: Na flavonoidy sú bohaté aj jablká, červená a fialové hrozno, červené víno, cibuľa, čaj a pivo.

4. Kari

Silné korenie je známe v boji proti zápalu. Obsahuje účinnú látku kurkumín, ktorá vraj priamo zabraňuje vzniku Alzheimerovej choroby a zápalom.

5. Bobule

Aj tieto antioxidanty môžu chrániť mozog, aj keď mechanizmus ako to funguje vraj nie je úplne objasnený. Niektorí odborníci si myslia, že pomáhajú budovať zdravé spojenia medzi mozgovými bunkami. Ale ak si ich pridáte do jogurtu, ovsených vločiek či samotné na olovrant, nič tým určite nepokazíte.

6. Celé zrná

Ovsené vločky, ovsené otruby, hnedá ryža a ďalšie prispievajú k stabilizácii krvného cukru (glukózy).  Je dôležité udržiavať správnu hladinu glukózy, pretože tá je hlavným palivom pre mozog, primárnym zdrojom energie. Inak sa budete cítiť unavení, mrzutí a mať problémy sústrediť sa.

7. Voda

Každá bunka v tele potrebuje vodu a tie mozgové nie sú výnimkou. V skutočnosti asi ¾ mozgu je voda. Vraj pri testovaní inteligencie lepšie dopadli tí, ktorí boli dobre hydratovaní ako tí, čo pili nedostatočné množstvo.

8. Káva

Kofeín je látka, ktorá v prebytku môže mať negatívne účinky, avšak v miernom množstve môže zlepšiť pozornosť, reakčný čas a ďalšie mozgové schopnosti.

9. Ryby

Morské plody, losos, tuniak, makrela, sardinky sú plné omega-3 mastných kyselín (v rybom oleji), výkonnej a všestrannej živiny nevyhnutnej pre zdravú myseľ. Odborníci sa domnievajú, že sú nevyhnutné pre prenos signálov medzi mozgovými bunkami.

10. Alkohol

Kým chronické, ťažké pitie môže spôsobiť vážne demencie, výskumy vraj ukazujú, že ľahké popíjanie môže chrániť mozog. Malé množstvo alkoholu môže chrániť aj srdce a mozog tým, že bráni upchatiu ciev.

Zdroj: healthdigezt.com

Foto: shutterstock.com

 


Komentáre

Pridaj svoj komentár

Neprestávajte čítať, máme pre vás ďalšie výborné články

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Čo je pre telo lepšie, šťavy alebo smoothies?

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť