Najväčšie hrozby pre zdravé hrubé črevo

0

V rakovine hrubého čreva sa bohužiaľ držíme medzi krajinami s najvyšším počtom ľudí s týmto ochorením na 100.000 obyvateľov. Alarmujúce číslo! Rakovina hrubého čreva veľmi úzko súvisí so spôsobom života a stravovania. Ktoré sú najpravdepodobnejšie faktory vzniku, čo nás najviac ohrozuje, čomu sa oplatí maximálne vyhýbať, aby sme si udržali zdravé hrubé črevo?

1. Prílišná konzumácia bravčového a červeného mäsa, malý podiel bieleho mäsa a rýb

  • Sme národ s tradíciou mäsových pokrmov, hlavne bravčové mäso nesmie na tanieroch chýbať. Bohužiaľ. Ťažšie stráviteľné, dlhšie ostáva v črevách a pri trávení majú teda toxíny a baktérie dlhší čas na svoju realizáciu. Ak ste zarytý konzument mäsa, vyberte si radšej biele mäso z bio-chovu a ľahko stráviteľné ryby.

2. Nízky podiel ovocia, zeleniny, orechov a semien

  • Ľudskému telu je najprirodzenejšia surová, tepelne neupravená strava, nie živočšíšneho pôvodu. Je najľahšie stráviteľná, má najvyšší podiel vitamínov, minerálov, stopových prvkov, vlákniny – to je však to, čo v typických jedálničkoch Slovákov žalostne chýba.

3. Sedavý spôsob života s minimom pohybu

  • Znížená peristaltika (pohyblivosť) čriev má za následok hromadenie toxínov a karcinogénnych látok v čreve.

4. Kalorické a vyprážané jedlá

  • Taktiež veľmi výrazný prvok typickej slovenskej kuchyne. Oleje sa pri vysokých teplotách prepaľujú, vznikajú karcinogénne látky (výnimkou je kokosový olej). Ak neviete občas vyprážanému odolať, doplňte ho o listovú zeleninu. Prečo? Prečítajte si TU. 

5. Rafinovaný cukor 

  • Jeho nutričný prínos je minimálny – ak nie úplne žiadny a veľmi negatívne pôsobí na hladinu krvného cukru v tele. Baktérie a choroboplodné zárodky milujú rafinovaný biely cukor!

6. Pšenica – hlavný zdroj lepku na celom svete

  • Podľa knihy “Život bez pšenice” – pšenica spôsobuje euforické stavy a návaly žravosti, obezitu, (tzv. pšeničné pupky) a to kvôli tomu, že Glykemický index je dokonca vyšší ako u cukru.  Je to semenisko zápalov, má vplyv napríklad na artritídu, bolesti kĺbov, cukrovku, rakovinu, demenciu, starnutie, pokožku a veľa daľších chorôb, ktorým predídeme eliminovaním výrobkov z pšenice.

7. Alkohol a cigarety

  • K tomu netreba azda nič dodávať

8. Stres

  • Negatívny stres je pôvodca všetkého zla. Stres je neviditeľný zabijak. Občasný stres pozitívneho charakteru (napríklad pred skúškou, pohovorom, verejným vystúpením), vie v človeku aktivovať schopnosť podať nadštandardný výkon, po ktorom prichádza vyplavenie endorfínov, ktoré sú pre psychiku aj fyzično užitočné. Zlý je negatívny stres, naháňanie sa, zotrvávanie v hroznej práci alebo vzťahu, ťaživá finančná situácia, smrť alebo choroba blízkeho.. Kde sa dá, eliminujme ho. Zastavme sa, nadýchnime sa, pozrime sa na západ slnka, zvuky mesta alebo prírody. Za červenú na semafore poďakujme – máme pár sekúnd na poobzeranie sa okolo seba. Zacvičme si jógu. Tešme sa z maličkostí.

foto: shutterstock


Komentáre

Pridaj svoj komentár

shutterstock_201745592

Zásobník plný zdravého životného štýlu

Tvoríme pre vás články, rozhovory a seriály o cvičení a stravovaní. 

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť