5 správnych návykov pri jedení – len výber jedla nestačí

0

Vo veku okolo 25-35 rokov žijú ľudia väčšinou najaktívnejší pracovný život. Dlhé hodiny pri počítači, na poradách, pracovných cestách, s klientami. Stresujúce uzávierky a málo prestávok na oddych, ktoré si zatiaľ telo až tak nevyžaduje, lebo zvláda ísť na maximum… ale ako dlho? Po pár rokoch príliš aktívneho pracovného nasadenia na úkor nášho zdravia sa stávame obeťami nášho vyčerpania, bolesti chrbta, únavy a tráviacich ťažkostí.  

Dobrý fitnes režim napomáha udržiavať telo aj myseľ v dobrej kondícii. Ak k tomu pridáme zdravé jedlo – robíme veľa, ale je to maximum, čo sa dá? Ešte stále sa veľmi jednoducho dá urobiť viac.

Popri zdravom a vyváženom jedálničku je potrebné aj vedieť správny spôsob ako jesť – týchto 5 zásad, čo je dobré a čomu sa radšej vyhnúť, môže pôsobiť pre naše zdravie priam zázračne. 

Správne návyky pri jedení:

1.Pozerajte sa na to, čo jete

Mnoho ľudí zvykne pri jedle čítať noviny, pozerať sa do telefónu alebo počítača a jedlo do seba doslova hádžu. Neuvedomujú si, koľko už toho vlastne zjedli, pretože kým mozog stihne vyslať signál že žalúdok je už plný, tak zjedia cca o 30% viac než by vlastne potrebovali k nasýteniu. Takto prichádza ku konzumácii príliš veľa kalórií, ktoré vo väčšine prípadov nie je možnosť spáliť. Takže pri jedle sa pozerajte sa však do taniera, nielen na to čo jete, ale aj aby ste si uvedomili, koľko toho jete.

2. Pridávajte si k jedlu listovú zeleninu

Vždy keď je možnosť, pridajte si listovú zeleninu na tanier. Je bohatým zdrojom proteínov, železa, vápnika a vlákniny. Sú jednodnoduché na prípravu a zasýtia. Viac o listovej zelenine TU: zelené potraviny zaženú hlad.

3. Viete, kedy piť vodu?

Všetci vieme, že naše telo obsahuje až 70% vody. S vodou prijímame denne aj potrebnú dávku minerálov. Pitie vody napomáha detoxikácii tela a tiež prospieva pokožke. Ale mali by sme sa vyhnúť pitiu vody popri jedení, pretože to spomaľuje trávenie. Vo všeobecnosti sa odporúča piť vodu 30 minút pred alebo tesne po jedle.

4. Konzumujte dostatok proteínov

Bielkoviny sú pre telo životne dôležité a musia byť súčasťou jedálnička. A nemusí to byť len mäso, naopak niektoré rastlinné zdroje sú dokonca na bielkoviny bohatšie (viac info TU: najvýznamnejšie zdroje bielkovín). V skratke – brokolica, sója, strukoviny, špenát sú bežné, cenovo dostupné a veľmi dôležité zdroje proteínov, ktoré by vo vyváženom jedálničku nemali chýbať.

5. Jedlo prežúvajte

Najľahšia pomoc k dobrému tráveniu je jeho dôkladné požutie. Veľa ľudí sa pri jedle ponáhľa a nepožuje ho poriadne, len ho do seba doslova hádžu a prehĺtajú. V konečnom dôsledku telo strávi aj to jedlo, ale trvá mu to dlhšie a tráviaci systém je oveľa viac zaťažený. A navyše – prežúvanie je tiež činnosť, pri ktorej sa pália kalórie :)

Správne stravovacie návyky taktiež formujú vašu osobnosť. Platí nielen to, že ste to, čo jete, ale aj ako jete. Takže vyberajte múdro a jedzte správne. 

autor: denisa

zdroj: livestrong.org

foto: kaboompics.com

 


Komentáre

Comments are closed.

shutterstock_201745592

Zásobník plný zdravého životného štýlu

Tvoríme pre vás články, rozhovory a seriály o cvičení a stravovaní. 

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť