Nebezpečná vysoká hladina estrogénu. Ako ju znížiť?

0

Ako ste sa mohli dočítať v článku Varovné signály, že vaša hladina estrogénu je príliš vysoká, príznakov vysokej hladiny estrogénu je viacero. Ak aj vás niektorý z nich trápi, preverte si pre istotu u lekára, či vaše telo produkuje príliš veľa estrogénu. Existuje mnoho prírodných spôsobov ako produkciu estrogénu znížiť a vyrovnať tak hormonálnu nerovnováhu. 

Zmeny životného štýlu vám môžu pomôcť znížiť príznaky a dostať tak telo do rovnováhy.

Vyhnite sa alkoholu

Pečeň je zodpovedná za metabolizmus hormónov a prebytok alkoholu zhoršuje tento proces, čo vedie k akumulácii prebytočného estrogénu v tele. Viac ako jeden alkoholický nápoj denne je tiež spojený so zvýšeným rizikom vzniku rakoviny prsníkov.

Zvoľte organické potraviny

Kedykoľvek je to možné, voľte radšej biopotraviny či domáce produkty, kde máte istotu, že do tela nedávate neprirodzené chemikálie, antibiotiká a hormóny.

Cvičenie

Bolo vraj preukázané, že intenzívne cvičenie znižuje nadbytok estrogénu asi o 7%. Úbytok na hmotnosti a odbúranie nadbytočných tukov vám tiež pomôže znížiť účinky nadmerného estrogénu.

Rozmarín

Používanie rozmarínu vo forme esenciálneho oleja tiež môže dopomôcť riadiť hladinu estrogénov tým, že stimuluje krvný obeh v mozgu, posilňuje imunitný systém a podporuje funkciu štítnej žľazy. Je to antioxidant, ktorý môže tiež zlepšiť pamäť, uvoľniť bolesti svalov a dokonca stimuluje rast vlasov. Výskumy vraj preukázali, že rozmarín má schopnosť bezpečne a prirodzene inaktivovať hormóny estrogény.

Odtučnené ľanové semienka

Konzumácia odtučnených ľanových semienok môže mať anti-estrogénové účinky, čo spôsobuje, že telo bude produkovať menej estrogénu. Vmiešajte lyžicu pomletých ľanových semienok do ovsených vločiek alebo obilnín, či do nejakého jogurtu.

Možné príčiny stúpajúcej hladiny estrogénu v tele nájdete TU.

Túto zaujímavú informáciu sme pre vás našli TU.

Foto: shutterstock.com


Komentáre

Comments are closed.

shutterstock_201745592

Zásobník plný zdravého životného štýlu

Tvoríme pre vás články, rozhovory a seriály o cvičení a stravovaní. 

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť