Nuda vás núti jesť? Ako skoncovať s týmto zlozvykom a schudnúť?

0

Väčšina z nás už určite počas chvíľky nudy siahla  po nejakej nie veľmi zdravej mlstnotke. Niektorí z vás tieto chvíľky zažívajú pravidelne a vytvorili si tak zlozvyk, s ktorým nevedia skoncovať.

Počas nudy zablúdite smerom do kuchyne a siahnete po niečom “malom” , aby ste ju aspoň na chvíľku zahnali. Ale tie malé sladké, mastné, nezdravé potraviny, keď ani nepociťujete hlad, majú za dôsledok vaše pribúdanie na váhe! Tak skúsme si pomôcť zlomiť tento zlozvyk a zbaviť sa tých kíl navyše:

1. Sledujte svoje stravovacie návyky

Píšte si denník, poznámky, čiarky,…o tom ako jete – keď ste hladný alebo pre pobavenie. Napríklad, ak si všimnete, že do kuchyne vás to láka počas TV programu o varení, ktorý pravidelne sledujete, urobte niečo pre to, aby ste na to nemysleli, proste si nájdite činnosť, ktorá vás zamestná natoľko, že si pozriete svoj obľúbený seriál, ale na jedlo z nudy ani nepomyslíte. Skúste napríklad strečing, je to určite lepšie ako siahnuť po nejakej mlsnotke.

2. Poznajte svoj hlad

Dokážete rozpoznať rozdiel medzi túžbou a skutočným hladom? Je čas, aby ste skutočne pochopili, aké to je byť naozaj hladný, a keď chcete jesť iba preto, že máte na niečo chuť. Niekedy sa dokonca naše telo dokáže samé oklamať, a to pri nedostatku tekutín. Začnite preto tým, že pred jedlom si dajte trošku vody, aby ste zistili, či máte na to naozaj chuť, alebo ste iba dehydratovaní.


Mohlo by vás tiež zaujímať: 10 kettlebell cvikov pre tréning celého tela (video)


3. Nové návyky

Proti nude existuje viacero prostriedkov ako ju zahnať. Vezmite psa na prechádzku, upracte si izbu, kreslite alebo cvičte, veď chcete predsa trošku schudnúť. Tým, že budete aktívny a vaša myseľ bude zaneprázdnená, ani vás nenapadne otvoriť chladničku.

4. Nekupujte somariny

Zbavte sa všetkých chipsov, popcornu, sušienok či sladkého pečiva. Ak ste pri každom nákupe v obchode v pokušení, siahnite radšej po zdravej alternatíve. Napríklad si kúpte kel a urobte si kelové chipsy. Ak sú vaše chute orientované skôr na sladké pochutiny, kúpte si nejaké čerstvé lesné plody a urobte si kokteil. Vyhýbajte sa baleným a spracovaným potravinám.

5. Nejedzte v posteli

Ak už uvoľnene polihujete v posteli a sledujete svoj obľúbený seriál, môže sa stať, že to s takzvaným “dzobkaním” preženiete, a ani si to nemusíte uvedomovať. Snažte sa jesť pri stole alebo na miestach na to určených, najlepšie bez TV. Sústreďte sa na chuť, konzistenciu a pôžitok z jedla, budete si viac vedomí čo a koľko toho zjete.

6. Naplánujte si príjem potravy

Ak sa hlad ohlási dopoludnia, poznačte si ovsené vločky alebo zelené smoothie, aby váš žalúdok bol šťastný. Ak ste vždy večer pred telkou siahli po balíčku chipsov, nahraďte ho napríklad mandľami, sú bohaté na omega-3. Dodržiavanie plánu jedenia vaše telo udrží v prirodzenej rovnováhe. Nakoniec už nebude volať po nezdravých jedlách.

Podeľte sa s nami o svoje názory na zdravú výživu. Dokázali ste prelomiť zlé stravovacie návyky? Povedzte nám o tom!

Foto: shutterstock.com

Komentáre

Comments are closed.

Neprestávajte čítať, máme pre vás ďalšie výborné články

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Čo je pre telo lepšie, šťavy alebo smoothies?

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť