Zelená už sa zelená – alebo prečo zelený šalát pomáha chudnúť

0

Zelené šaláty sú ideálnym predjedlom – oveľa skôr nastúpi pocit nasýtenia. V porovnaní s inou zeleninou nemajú veľkú výživovú hodnotu, avšak obsahujú veľa vlákniny. Tá  podporuje činnosť čriev, znižuje cholesterol v krvi, napomáha predchádzať zápche. Zároveň tým že podporuje pocit zasýtenia, pocit hladu ustúpi skôr a taktiež vydržíte sýti dlhšie. Taktiež energetická hodnota je ideálna nízka :)

Čo takto dať si šalát?

Na šalátoch sa mi páči ich variabilita. 7 dní v týždni môžete jesť zeleninové šaláty a za každým mať úplne inú chuť, iné ingrediencie, iný dressing – iné jedlo. Môžete experimentovať, skúšať, kreovať…  A vôbec k tomu nepotrebujete veľa času na vypekanie mastných chutných jedál – teda aspoň mne to vždy trvá tak dvojnásobne ako priemernej gazdinke a chuť sa ani z ďaleka nevyrovná maminej domácej kuchyni.

Prečo sú zeleninové šaláty tak dôležité v našom jedálničku? Zelenina obsahuje veľké množstvo vitamínov, vlákniny a ďalších zdraviu prospešných látok. To je asi ale informácia, ktorú poznáte všetci. Menej sa možno vie, že: (celý článok TU)

Prečo je ideálne pokvapkať zelený šalát olivovým olejom?

Pretože aktivuje vstrebávanie vitamínov rozpustných v tukoch (vitamín A), aj luteín a lykopén. Rovnakú službu urobí aj avokádo alebo orechy – tiež sú zdrojom mononenasýtených mastných kyselín.

Ako správne pripraviť zelený šalát na konzumáciu?

Šalát sa umýva v studenej vode, ideálne v napustenom umývadle, ale vyhýbame sa dlhému namáčaniu. Pri príprave ho trháme na kúsky, nekrájame. Mierne zvädnutý šalát striedavo umyjeme vlažnou a studenou vodou. Uskladňovanie šalátu má svoje pravidlá, ktoré nájdete TU.

Druhy šalátov

Hlávkový šalát

Obsahuje železo, kyselinu listovú, veľa vody a vlákniny. Je výborný pre podporu trávenia a činnosti pečene, posilňuje srdce.  Je neutrálnej chuti. Nevýhodou je, že asi tretina je odpad.

Ľadový šalát

Je veľmi krehký a chrumkavý, pritom šťavnatý. Odpad je asi len 10%.

Rímsky šalát

Tak ako ľadový šalát, aj rímsky šalát sa konzumuje aj čerstvý, aj tepelne upravený. Skúste ho rozštvrtiť a dať na rozpálenú panvicu s olivovým olejom, pokvapkajte balzamikom a zasypte trochou parmezánu. Je to skvelé ako rýchla príloha napríklad k rybe.

Kučeravý šalát

Pre svoju horkastejšiu chuť je vhodný k najrôznejším syrom.

Dubový šalát

Výraznejšia chuť vlašských orechov, šťavnaté listy tmavozelenej alebo hnedočervenej farby.

Little Gem

Vnútro je chrumkavé, vonkajšie listy sú jemnejšie. Je to výživovo asi najhodnotnejší šalát, obsahuje vitamín C, provitamín A, kyselinu listovú, vitamín B1 a B2, draslík, vápnik, fosfor, železo, vitamín E, zinok, jód.

 

Šalát sa dá skvelo použiť aj miesto tortilly. Jednoducho si ho umyjete, osušíte a obložíte čím chcete :)


Komentáre

Comments are closed.

Neprestávajte čítať, máme pre vás ďalšie výborné články

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Čo je pre telo lepšie, šťavy alebo smoothies?

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť