Pšeno je ideálne aj pri chudnutí. Čo si z neho pripraviť?

0

Pšeno je veľmi zdravá potravina. Vzniká lúpaním prosa, sú to maličké žlté guľôčky s vysokou výživovou hodnotou, obsahujú minerálne látky, ktoré vo všeobecnosti v strave často chýbajú – draslík, horčík, fosfor, meď, železo, zinok, veľa vlákniny dôležitej pre správne trávenie a vitamíny skupiny B (dôležité pre zdravé vlasy, nechty, pokožku).

Základné rady:

  1. Pšeno treba pred varením zbaviť nahorklej chuti tým, že ho 2-3x prelejeme vriacou vodou cez sitko
  2. Pšeno výrazne naberá objem nasatím vody (ako kus-kus), takže z malého množstva surového pšena získame veľké množstvo tepelne upraveného pšena
  3. NEOBSAHUJE LEPOK (tak ako aj pohánka)
  4. Má nízky glykemický index, takže sú vhodné aj pre diabetikov.
  5. Patrí medzi komplexné sacharidy, takže sa energia do tela uvoľňuje pozvoľne a len minimálne sa ukladá do podkožného tuku.
  6. Dá sa pripraviť nasladko aj naslano, je vhodné ho použiť aj všade tam, kde ryžu
  7. V bioobchodoch alebo pri hľadaní receptov ho nájdete aj pod českým názvom jáhly.

 Pšenové placky

Pripravte si:

  • 200g pšeno
  • 2 lyžičky sypkého zeleninového bujónu
  • 2 vajcia (dá sa nahradiť napríklad Hraškou alebo kukuričnou múkou)
  • soľ
  • korenie
  • 2 lyžičky majoránky alebo kombinácia s koriandrom, či bazalkou (ideálne čerstvé bylinky)
  • 1 strúčik cesnaku
  • olej

Sparené pšeno zalejeme v hrnci 500-600 ml vody, pridáme sypký bujón a pšeno pomaly uvaríme domäkka (voda sa vpije a odparí). Do vychladnutého pšena primiešame vajce, soľ, korenie, majoránku a pretlačený cesnak. Z cesta vytvarujeme placky, ktoré upečieme z oboch strán na panvici, alebo dáme na papier na pečenie a v trúbe pečieme 20-30 minút na 180stupňov. Podávame so zeleninovým šalátom.

Pšeno na sladko

Do uvareného mierne vychladnutého pšena pridajte podľa chuti napríklad mandle, banán, sušené ovocie, môžete dosladiť agáve, posypať škoricou alebo kakaom či karobom. Môžete pridať aj jogurt. Po takýchto raňajkách ostanete plní energie a sýty na dlhší čas :)


Komentáre

Comments are closed.

shutterstock_201745592

Zásobník plný zdravého životného štýlu

Tvoríme pre vás články, rozhovory a seriály o cvičení a stravovaní. 

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť