Quinoa – 3 spôsoby ako získať všetky jej výhody

0

Quinoa je starobylá rastlina s obrovským prínosom pre zdravie. Už ako za starých Inkov aj dnes je často označovaná ako „matka všetkých zŕn“. Ja som ju objavila až nedávno, ale hneď si získala môj obdiv. Vďaka svojim úžasným vlastnostiam sa teší obrovskému záujmu moderného sveta, a ak ste o nej ani vy ešte nepočuli, určite si zaslúži vašu zvýšenú pozornosť.

Takže čo je to tá quinoa?

Quinoa je vlastne semeno s vyšším obsahom aminokyselín, enzýmov, vitamínov, minerálov, vlákniny, antioxidantov, než väčšina iných zŕn. Je plná vysoko kvalitných bielkovín, draslíka, horčíka, železa, vitamínu B a vlákniny. Rozlišujeme 3 druhy. Biela má jemnú maslovú chuť a podobá sa ryži, ale je oveľa zdravšia. Červená je chrumkavejšia s orieškovou príchuťou. Čierna je najchrumkavejšia a aj chuťovo najvýraznejšia.

3 spôsoby ako dostať quinoa do vášho tela a života:

 1. Klíčenie

Naklíčené semienka quinoa sú skvelým spôsobom ako si ich vychutnať napríklad v šalátoch. Jednoducho namočte semienka quinoa po dobu 8 hodín a potom nechajte v teplej miestnosti klíčiť po dobu 12 hodín. Vždy keď si spomeniete ich trosku preplákajte – bolo by dobré si na ne spomenúť aspoň 2-3 krát :). Hneď ako ich máte naklíčené, pridajte iba čerstvé bylinky, paradajky, uhorky, korenie, citrónovú šťavu, morskú soľ, olivový olej, cesnak a inú čerstvú zeleninu, ktorú máte v obľube.

 2. Pitie

Pite quinoa mlieko. Je ľahko stráviteľné a veľmi chutné. Používa sa napríklad aj v smoothies, koktailoch alebo dokonca do koláčov či sladkostí. Dodáva nádych krémovej chute. Môžete si ho napríklad kúpiť alebo dokonca si vyrobiť svoje vlastné. Vyskúšajte ho kľudne do latte kávy či cappuccina.

3. Varenie

Quinoa je veľmi jednoduché na varenie, ľahko stráviteľné a má vynikajúcu „orechovú chuť“.  Quinoa sa varí rovnako ako kuskus, cestoviny alebo ryža. Na jeden diel quinoa dajte dva diely vody a nechame dusiť cca 10-12 minút, kým zrno nie je transparentné a môžete vidieť malý biely chvost. Dôkladne potom opláchnite, pridajte štipku morskej soli a dostatočné množstvo olivového oleja alebo masla.

Inkom dodávala quinoa silu do boja a liečila zranenia.

Foto: Shutterstock.com    recycled


Komentáre

Pridaj svoj komentár

shutterstock_201745592

Zásobník plný zdravého životného štýlu

Tvoríme pre vás články, rozhovory a seriály o cvičení a stravovaní. 

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť