Prečo neviem schudnúť?

0

Je to tak – nedostatok spánku naozaj ovplyvňuje vašu váhu. Zatiaľ čo vy ste nespali, ani vaše telo nezaháľalo a pripravilo perfektný recept na to, ako pribrať. Keď nespíte, radi si dáte veľké latte s extra cukrom na povzbudenie, taktiež vás pokúša neísť cvičiť (prílišná únava), ísť radšej na večeru a potom už len zaľahnúť pretože ste plní a všetka energia sa sústredí na trávenie. Kvalitný a dostatočný spánok je dôležitý pre zdravie, pohodu, ale taktiež vašu váhu.

Ako súvisí spánok a chudnutie?

Väčšina ľudí potrebuje 7 až 9 hodín spánku denne. Pokým je ho dlhodobo menej, vaše telo bude reagovať takým spôsobom, že vás bude nútiť doplniť energiu inou cestou. Teda jedlom.

Prečo? Pretože nedostatok spánku ovplyvňuje hormóny hladu a pocitu plnosti, vrátane hormónov grelín a leptín. Grelín signalizuje mozgu, že je čas na jedlo. Bohužiaľ keď máte málo spánku, telo vylučuje viac grelínu. Naopak leptín je ten hormón, ktorý vám hovorí aby ste odložili vidličku. Keď máte dostatok spánku, hladina leptínu je vysoká a teda podporuje pocit dostatku jedla v tele. Keď si to spojíme, tak niet sa čo čudovať, že spánkový deficit vedie k prejedaniu a kilám navyše.

Potom je tu stresový hormón kortizol. Veľmi nebezpečný hormón, ktorý prichádza ruka v ruke aj s nedostatkom spánku. Ten má na svedomí signalizáciu toho, aby si telo uchovalo čo najviac energie na “horšie časy”. V preklade – oveľa ťažšie sa vám chudne.

Spánkový deficit narušuje celý metabolizmus. Už po 4 dňoch deficitu schopnosť tela produkovať inzulín (hormón, ktorý mení jedlo na energiu) dramaticky klesá. Takže vaše telo si ukladá tuky.

Celé toto fungovanie tela je aj vysvetlením toho, prečo majú niektoré mamičky taký problém po pôrode schudnúť. Hlavne teda tie, ktoré vstávajú veľakrát za noc k bábätku. Dámy, príde to, keď zasa budete môcť prespať celú noc bez prerušenia :)

Pozor ale tiež to neplatí naopak – že čím viac spánku, tým viac kíl dolu :) Spánku musí byť dostatok, aby ste sa cítili oddýchnutí a musí byť kvalitný. Takže ideálne – ani príliš veľa, ani príliš málo.

info: webmd.com

foto: wikipedia.com





Komentáre

Comments are closed.

shutterstock_201745592

Zásobník plný zdravého životného štýlu

Tvoríme pre vás články, rozhovory a seriály o cvičení a stravovaní. 

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť