Športujete? Top 10 potravín, aby ste zostali fit

0

Ako športovec som sa zamerala na rôzne potraviny, ktoré môžu zvýšiť športový výkon, regeneráciu a budovanie svalovej hmoty. Tu je 10 potravín, ktoré by ako správnemu športovcovi nemali chýbať v jedálničku, aby ste zostali fit:

1. Červená repa – pre vytrvalosť

Repa môže byť účinnejšia pri zvyšovaní energie ako kofeín. Ak chcete posilniť svoj športový výkon, investujte do odšťavovača a červenej repy.

2. Med – pre vytrvalosť

Konzumácia medu pred cvičením poskytuje „palivo“, stabilnú hladinu krvného cukru a inzulínu. Užite lyžičku cukru tesne pred cvičením alebo zamiešajte si ho napríklad do ovsených vločiek.

3. Pea proteín – oddiali svalovú únavu

Táto hrachová bielkovina je plná aminokyselín, zlúčenín, ktoré odďaľujú únavu počas cvičenia. Ďalej posilňuje imunitu a zvyšuje absorbciu vápnika pre silné kosti a v neposlednej rade pomáha budovať svalovú hmotu.

4. Čučoriedky – k zníženiu zápalu

Čučoriedky znižujú zápal a posilňujú imunitu. Ak nemáte čerstvé, tieto účinky ponúkajú aj sušené či mrazené čučoriedky.

5. Losos – buduje svalovú hmotu

Konzumáciou lososa (rybieho tuku) zlepšíte vývoj svalov. Obsahuje Omega-3 mastné kyseliny, ktoré výrazne umocňujú výstavbu svalovej hmoty.

6. Melón – k zníženiu bolesti svalov

Šťava z melóna pomáha zmierniť bolesti svalov. Tento efekt pravdebodobne spôsobuje citrulín. Najvyššiu koncentráciu má biela kôra z melóna.

7. Granátové jablko – pre obnovenie svalovej sily

Antioxidanty v granátovom jablku sú spájané so zvýšenou aktivitou pamäti a mozgu. Ale pri športe má tiež veľmi veľký význam – pomáhá zlepšovať regeneráciu svalov. Pridajte ho do ovsených vločiek, šalátov alebo ho jednoducho odšťavte.

8. Káva – pre energiu

Káva pred cvičením môže zvýšiť výkon. Okrem toho, že pobežíte rýchlejšie a dlhšie, obsahuje aj látky, ktoré pomáhajú prednostne spaľovať tuky.

9. Žerucha – k zníženiu poškodenia DNA

Nedávna štúdia zistila, že žerucha účinne dokáže čeliť „opotrebovaniu“ a poškodeniu DNA cvičením. Žeruchu môžete použiť do šalátov, či smoothie.

10. Horká čokoláda – na podporu rastu svalov

Horká čokoláda (hovoríme o čokoláde s obsahom kakaa vyšším ako 60%) je zdraviu prospešná a v spojitosti s pohybom podporuje rast svalov.

Foto: shutterstock.com 

Komentáre

Pridaj svoj komentár

shutterstock_201745592

Zásobník plný zdravého životného štýlu

Tvoríme pre vás články, rozhovory a seriály o cvičení a stravovaní. 

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť