Potrebujete sa dobre vyspať? Tak pred spaním nikdy nejedzte týchto 9 vecí

0

Ak ste po večeri stále tak trošku hladní a do raňajok je ďaleko, tu je pár pravidiel, ktoré je dobré mať pri večernom jedení vždy na mysli. Je síce pravdou že vo všeobecnosti vzaté – malé polnočné mlsanie ešte nikoho nezabilo, ale sú typy jedla, ktoré by ste nikdy nemali jesť v noci:

1.Steak

Veľký šťavnatý steak vás môže lákať, ale zjesť ho pred spaním by bolo veľkou chybou.  Červené mäso naruší spánkový režim a bude pre vás nesmierne ťažké mať dobrý hlboký spánok, ktorý potrebujete na regeneráciu po náročnom dni.

2. Zelenina

Prosím? Zelenina? Áno, zelenina je veľmi výživná a možno vás práve preto napadá, že je ideálnym jedlom na zahnanie hladu perd spaním. Je to ale omyl – zelenina má väčšinou veľké množstvo vlákniny, ktoré prechádza tráviacim traktom veľmi pomaly a preto môžete v noci cítiť ťažký žalúdok.

3. Chipsy

Je to tak pohodlné, otvoriť si sáčok a priamo jesť! Problémom je, že takéto pochutiny obsahujú vysoké množstvá solí a glutamánu, ktorý vedie k problémom so spánkom.

4. Cestoviny

Áno je to výborná vec na zasýtenie. Večer sú však problémovou potravinou – karbohydráty v cestovinách sa rýchlo menia na tuky a preto po zjedení cestovín pred spaním isto priberiete.


Mohlo by vás tiež zaujímať: Správne návyky pri jedení – len výber jedla nestačí


5. Zmrzlina

Kombinácia tukov a cukrov pred spaním, bez možnosti spálenia tejto dávky kalórií, je zaručený návod, ako pribrať.

6. Pizza

Ak máte v chladničke kúsok pizze, isto si ju radšej nechajte až na ďalší obed a nejedzte ju večer! Mastné, sacharidové jedlo sa uloží do tukových vankúšov a navyše budete mať nepokojný plytký spánok a zobudíte sa dehydrovaní.

7. Cereálie

Miska cereálií je super na ráno, ale pred spaním je to zbytočný obrovský prísun cukrov a tak veľa karbohydrátov dodá energiu vášmu telu – to potom nebude chcieť kvalitne oddychovať.

8. Akákoľvek čokoláda

Zdroj kofeínu, ktorý má na telo povzbudzujúci účinok!

9. Alkohol

Pohárik dobrého vína nenarobí škody, ale väčšie množstvo naruší kvalitu spánku a dehydruje telo.

 

Tieto zaujímavé info sme našli TU

 

 


Komentáre

Comments are closed.

shutterstock_201745592

Zásobník plný zdravého životného štýlu

Tvoríme pre vás články, rozhovory a seriály o cvičení a stravovaní. 

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť