Zabudnite na drepy! Squaty vám nezničia kolená!

0

Squat je v podstate vylepšený drep. A keď vylepšený, tak naozaj lepší. Je účinnejší a nezničíte si pri tom kolená, čo je asi to najdôležitejšie  u mnohých z nás, ktorí už problémy s kolenami máme, ale chceme mať pevný zadok :-) Keď si ho vyskúšate, sami zistíte, o čom hovorím.

Squat je perfektný cvik na posilnenie stehien a zadku. Ale samozrejme sa musí robiť poriadne tak, ako každý iný cvik. Ako teda správne cvičiť squaty? V prvom rade, zabudnite na klasické drepy zo školskej telocvične!  Ak už ste teda zabudli, môžeme prejsť k pravidlám správnych squatov:

  1. Kolená nesmú byť pred chodidlami, stehná a lýtka by mali zvierať pravý uhol (akonáhle necháte kolená vpredu, zaťažíte kolenné väzy, čím sa zvyšuje riziko poranenia)
  2. Posuňte boky a zadok čo najviac dozadu!
  3. Cvičte do rozsahu toho 90 stupňového uhla, ktorý majú zvierať stehná a lýtka, nie nižšie! Pri squatovaní až k zemi svaly (zadku a hamstringy) nepracujú ani zďaleka tak, ako pri správnom prevedení squatu v pravom uhle.
  4. Neprehýbajte sa v bedrovej časti chrbtice! Obzvlášť, keď sú ochabnuté svaly chrbta, je tendenciou viac sa prehýnať v bedrách, čím sa preťažuje bedrová časť chrbtice a cvik teda nie je správne zacvičený. Zatiahnite brušné svaly, to vám dopomôže udržať chrbticu v stabilnom postoji a správne tak zacvičiť squat.

Pravidlá správneho prevedenia squatu:

  • Postavte sa s nohami na šírku ramien, prstami málinko smerom von. Ruky po bokoch.
  • „Usaďte“ sa do pozície, ako by ste sedeli na stoličke, stehná a lýtka by mali zovierať pravý uhol.
  • Kolená tlačte za špičky chodidiel.
  • Zadok a boky zatlačte čo najviac dozadu (pozor nie na úkor hrudníka, ten neposúvame dopredu!)
  • Ruky predpažte rovnobežne s podlahou.
  • Udržujte väčšinu vašej hmotnosti v pätách.
  • Neprehýbajte sa v bedrách.
  • Zatiahnite bruško.
  • Cvičte pomaly a sústreďte sa na správne prevedenie: kolená za špičkami, zadok a boky vzadu, pravý uhol medzi stehnami a lýtkami, nie nižšie, stiahnuté pevné bruško!

 Poznámka pre dámy: Ak chcete mať ešte viac sexy zadok, čo vďaka squatom určite mať budete, pridajte si záťaž – na začiatok určite postačia ľahké jednoručky.

Ako správne cvičiť squat?

Autor: Ivana

Foto: shutterstock.com

Zdroj: youtube.com

Komentáre

Comments are closed.

shutterstock_201745592

Zásobník plný zdravého životného štýlu

Tvoríme pre vás články, rozhovory a seriály o cvičení a stravovaní. 

Prihláste sa na pravidelný týždenný súhrn príspevkov a ihneď si STIAHNITE náš E-BOOK s receptami na prípravu 9 zdravých SMOOTHIES.

To všetko pre Vás ZDARMA.

Ďakujeme, už je to takmer hotovo :) Ešte prosím prejdite do Vašej mailovej schránky a potvrďte odber kliknutím na zaslaný link.

Pokračovaním používania tejto stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. viac informácií

Cookies na tejto stránke sú nastavené automaticky na "povolené". Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Google. Ak budete pokračovať v používaní stránky v tomto nastavení, alebo kliknete na "súhlasím", vyjadrujete tým svoj súhlas.

Zatvoriť